וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נידר תממש נכסים ב-20 מיליון שקל בעקבות דרישת בנק לאומי לעמידה ביחסיה הפיננסים

נתן שבע

16.4.2008 / 12:10

התשואה על האג"ח קפצה ל-24%; השולטים יזרימו 8 מ' ש'



רק לפני מעט יותר משנה גייסה - חברת הנדל"ן למגורים - 156 מיליון שקל במניות ואג"ח. הימים היו אז טרם המשבר הפיננסי וחגיגת הגיוסים במיוחד בענף הנדל"ן הובילה גם את החברה שבשליטת משפחות רחמין לשוק ההון.



היום מניית החברה כמעט איבדה מחצית משוויה - ואגרות החוב שלה נסחרות לפי תשואת זבל של 24%. גם התוצאות של החברה לא מבשרות טוב: החברה - הפועלת במספר פרויקטי בנייה בישראל - הפסידה בשנה שחלפה 35.2 מיליון שקל על הכנסות של 69.1 מיליון שקל.



ההפסד הכבד צימק את הונה העצמי של החברה ל-23 מיליון שקל ומנע ממנה לעמוד באמות המידה הפיננסיות להן התחייבה לבנקים. אלו דרשו כי ההון העצמי יעמוד על לפחות 13% מסך הנכסים בסוף 2007 - ובהדרגה יעלה עד 18% בסוף 2008. בפועל היחס עמד על 6.65%. העניק לחברה הלוואה של 98 מיליון שקל לרכישת מקרקעין בפרויקט הולילנד בירושלים. נידר העריכה אז כי הבנק לא ידרוש פירעון מיידי של ההלוואה, וכי היא תצליח לשפר את מצבה הפיננסי ויחס ההון נכסים שלה.



היום הודיעה החברה - שבעקבות דרישת בנק לאומי נקטו בעלי השליטה בשורה של מהלכים על מנת לשפר את מצבה מול הבנקים. הבעלים יזרימו 8 מיליון שקל כהלוואת בעלים; החברה התחייבה לממש נכסים בהיקף כולל של 20 מיליון שקל עד ספטמבר; דמי הניהול לבעלי השליטה - כולל חלוקת דיווידנדים -תידחה; החברה תפחית את הוצאותיה - כולל הוצאות ההנהלה ודמי הניהול המשולמים לבעלי השליטה החל מהרבעון השני - לכשליש לעומת 2007. דהיינו, ההוצאות יופחות ל-150 אלף שקל בחודש - צמצום של כ-4 מיליון שקל.



הסיבה להפסד הכבד של החברה בשנה שחלפה נעוץ במספר גורמים. הכנסות החברה התכווצו ב-40% לאור העובדה כי היא עסקה בהשלמת פרויקטים ולא הכירה בהכנסות בפרויקטים חדשים. בנוסף, ההפסד הגולמי של הסתכם ב-18 מיליון שקל בעקבות הסתבכות של הפרויקטים במודיעין ובתל אביב - הפסד שנגרם כתוצאה מהארכות משך הבנייה ומסירת הדירות, התייקרות חומרי הגלם ומחסור בכח אדם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully