וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 50% ברווחי ג'יי.פי מורגן צ'ייס ברבעון הראשון של 2008

סוכנויות הידיעות

16.4.2008 / 15:07

הנפילה ברווחים על רקע מחיקות בסך 5.1 מיליארד דולר

הרווח הנקי של ג'יי.פי מורגן הסתכם ברבעון הראשון של 2008 ב-2.4 מיליארד דולר או 68 סנט למניה - לעומת רווח של 4.8 מיליארד דולר או 1.34 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיו של הבנק נפלו ב-11% ל-17.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, לעומת הכנסות של 19.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. הרווחים תאמו לתחזיות הכלכלנים, שצפו לרווח של 68 סנט למניה עם הכנסות של 17.4 מיליארד דולר.



יו"ר ומנכ"ל ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דימון, אמר לאחר פרסום התוצאות כי רווחיו של הבנק "נפלו באופן משמעותי ברבעון הקודם, בעקבות התנאים המאתגרים בשוקי האשראי". מניית החברה נפלה ב-16% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת נפילה של 57% באותה תקופה במניית המתחרה ונפילה של 30% במניית בנק אוף אמריקה.



ג'יי.פי מורגן הסכים בחודש שעבר לרכוש את בנק ההשקעות הקורס תמורת 2 דולר למניה, לאחר שהאחרון הגיע לסף פשיטת רגל בעקבות משבר האשראי העולמי. שבוע לאחר מכן העלה הבנק את הצעת הרכש לבר סטרנס ל-10 דולר למניה. הבנק, שהגדיל בסוף השבוע את החזקותיו בבר סטרנס ל-48.4%, צופה כי רכישת הבנק תושלם עד יוני.



לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות, אמר דימון כי האווירה בשוקי ההון צפויה להיות חלשה, בשל משבר האשראי העולמי והמיתון הצפוי בארה"ב. "הגורמים האלה השפיעו וככל הנראה ימשיכו להשפיע באופן שלישי היקף הפעילות העסקית והרווחים עד סוף השנה, וייתכן שגם אחריה. עם זאת, אנו מוכנים להתמודדות עם האטה זו של המחזור הכלכלי ולהציב את החברה בעמדה טובה להצלחה בעתיד", אמר דימון.



ג'יי.פי מורגן מנסה בימים אלה למנוע את שטף הלקוחות העוזבים את בר סטרנס - בין היתר באמצעות ניסיון להאיץ את המיזוג בין שתי החברות. בעקבות נפילה חדה בפעילות המסחר והברוקראז' של הבנק, רמז בר סטרנס בסוף השבוע כי אם רכישתו לא תצא לפועל, הוא עשוי לפשוט רגל.

במסמך שהגיש לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הודיע בר סטרנס השבוע על נפילה של 79% ברווחיו ברבעון הראשון של 2008. הבנק לא פירט בנוגע לפעילותו העסקית ברבעון השני, אולם במסמך אחר שהגיש ל-SEC בתחילת השבוע, חשף הבנק כי פעילות הברוקראז' והמסחר שלו נפלה בחדות בשבועות שלפני ואחרי הסכמתו להימכר. במסמך נאמר כי פעילות המסחר והברוקראז' של בנק ההשקעות הקורס רשמה נפילה של יותר מ-50% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת, בשל בריחת הלקוחות מהבנק בימים שלפני ואחרי ההודעה על רכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully