וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש של ממשלת ארה"ב מעלה את החששות משימוש בבקבוקי פלסטיק המכילים את הכימיקל ביספינול איי

נעם רודה

16.4.2008 / 16:10

קנדה עשויה להיות המדינה הראשונה שתאסור על השימוש בחומר, הגורם לשיבוש הורמונלי

בהתבסס על טיוטת מחקר של התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה של מכון הבריאות הלאומי (NIC), ביקשו הנציגים הדמוקרטיים בבית הנבחרים האמריקאי ממינהל המזון והתרופות לשקול מחדש את עמדת המנהל באשר לכימיקל, שמתויג כיום בבטוח לשימוש במוצרים המיועדים לילדים ולתינוקות.



ביספינול איי, או BPA, נמצא בשימוש בבקבוקי תינוקות ובציפוי הפלסטיק הפנימי של קופסאות לתחליפי חלב אם לתינוקות. החומר מחקה את פעולת האסטרוגן (הורמון המין הנשי) בגוף, ועל ידי כך יוצר תגובות הורמונליות בלתי רצויות.



הדו"ח של התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה הוא החמור מכל הדו"חות הממשלתיים הקודמים באשר לסיכונים הבריאותיים הנובעים מחשיפה לכימיקל.



בהצהרה נמסר: "ישנם חששות באשר להשלכות עצביות והתנהגותיות בעוללים, בתינוקות, ובילדים שנחשפים לחומר". הממצאים מעלים חששות בנוגע לחשיפה של אוכלוסיות אלה לחומר, "בהתבסס על ההשפעה שיש לכימיקל על בלוטת הערמונית, בלוטות החלב ועל וסת בגיל מוקדם אצל נערות".



נציג המפלגה הדמוקרטית ויו"ר הוועדה למסחר ולאנרגיה של בית הנבחרים ג'ון דינגל אמר כי טיוטת המחקר מעלה ספקות באשר לעמדתו הנוכחית של מינהל המזון והתרופות באשר לשימוש בביספינול איי.



"אני מקווה שמינהל המזון והתרופות ישקול מחדש את עמדתו באשר ל-BPA למען בטיחות הילדים והתינוקות שלנו", הוא אמר.



בנוסף, ה"ניו יורק טיימס" פרסם היום כי גורם בממשלת קנדה מסר כי קנדה עשויה להיות הראשונה שתצהיר על החומר כחומר רעיל, ולאסור את השימוש בו, לאחר שוועדה של מומחים השלימה את המחקר על השפעות החומר וקבעה כי חשיפה אליו עשויה להיות מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully