וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט בשיא: מעל 114 דולר לחבית

נעם רודה

16.4.2008 / 16:15

החלשות הדולר בעולם מבריחה את המשקיעים לשוק הסחורות. מחירה של חבית נפט טיפס לרמה של 114.53 דולר בבורסת ניו יורק

מחיר הנפט רשם היום שיאים חדשים על רקע החלשות הדולר שמניעה את המשקיעים אל שוק הסחורות. מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude הגיע לשיא של 114.53 לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת ניו יורק. אתמול בערב נסגר מחיר הנפט על 113.79, וזינק במהלך המסחר שלאחר הסגירה לשיא של 114.08 דולר לחבית.

בלונדון, מחיר החוזים על הנפט מסוג ברנט עלה ב-52 סנט ל-112.1 דולר לחבית, לאחר שבמהלך יום המסחר הגיע גם הוא למחיר שיא, של 112.16 דולר לחבית.

שר הנפט של איראן הביע היום ספקות באשר לצורך של ארגון יצואניות הנפט (אופ"ק) להעלות את תפוקות הנפט במטרה לרסן את עליית המחירים, והתעלם מבקשת ארה"ב ובריטניה מאופ"ק לנקוט צעדים להורדת המחירים. נוזארי, שעומד בראש תעשיית הנפט של איראן, היצואנית השנייה בגודלה מבין מדינות אופ"ק, אמר כי המחיר הנוכחי הוא "הולם" וכי העלייה במחירים נגרמה עקב היחלשות הדולר האמריקאי וגורמים אחרים. "אספקת הנפט גדולה יותר מהביקוש בשוק אך עקב גורמים אחרים, ביניהם הדולר החלש, עולים מחירי הנפט", אמר נוזארי. גם מאופ"ק נמסר כי אין מחסור בהיצע הנפט, וכי היחלשות הדולר, כמו גם מסחר ספקולטיווי ומתחים פוליטיים, הם הגורמים לעליית המחירים.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • אופ"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully