וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרושתו של ניסים משעל תובעת ממנו 2.8 מיליון שקל; טוענת כי משך כספים מחשבון הבנק שלה ללא רשות

נורית רוט

16.4.2008 / 17:20

בנוסף, תובעת את בנק מזרחי על משיכת הכסף ללא רשותה

מרים משעל, גרושתו של ניסים משעל תובעת ממנו 2.8 מיליון שקל בתביעה שהגישה היום לבית משפט המחוזי בתל אביב. מרים, שהיתה נשואה למשעל במשך כ-33 שנה והתגרשה ממנו לפני כחודש, טוענת כי במשך שנים משך משעל כספים מחשבון הבנק שלה ושל ואמה ניצולת השואה, רחל פרידמן, "בעורמה, בדרך מפותלת ומתוחכמת, ללא היתר לכך מהתובעות, או על פי הדין, תוך ניצול יחסי האמון ואמונה עיוורת שנתנו בו", נטען.



מהתביעה עולה כי בשנת 1981 הציע משעל כי כספים של הוריה של מרים יופקדו בחשבון שייפתח בבנק מזרחי טפחות לצורך קבלת תשואה גבוהה יותר, באמצעות פעילות בניירות ערך שתנוהל על ידי אחד מחבריו, שמשמש כמנהל השקעות. ההורים, אשר על פי התביעה סמכו מאוד על דעתו של משעל, הסכימו להצעה, ואכן פתחו חשבון בבנק על שם האב. לטענת מרים, למשעל לא היה ייפוי כוח לפעול בחשבון או למשוך ממנו כספים.



בשלב מסוים, נטען, הודיע משעל למרים כי יעקוב אחר פעילות מנהל התיקים בחשבון, ויעדכן בעל פה את אביה, לאור הבנתו בפעילות בניירות ערך.



בנוסף, טוענת מרים, בשנת 1987 הציע משעל כי אחותו של אביה, אשר התאלמנה מבעלה, תפקיד את הכספים אשר ירשה מבעלה בחשבון, אשר יפתח גם הוא בבנק מזרחי טפחות וינוהל על ידי אותו מנהל השקעות, ואכן כך נעשה. בשנת 2000 הועבר החשבון על שמה של מרים, על פי הצעתו של משעל.



לטענת מרים, כאשר ביקשה ממשעל לקבל את תדפיסי החשבון כדי לבדוק את הנעשה בחשבון, הוא נהג לפטור אותה באמירות כי הוא עוקב אחר הפעילות בחשבון על מנת להגן על האינטרסים שלה, אך בפועל, במשך תקופה ארוכה, ניצל את העובדה כי מרים הסתמכה על מצגיו הכוזבים, ומשך כספים רבים מהחשבון ללא היתר.



בשנת 2003, נטען, גילתה מרים כי משעל מנהל מאחורי גבה פרשיית אהבים שנמשכה שנים רבות. בעקבות זאת, החל הזוג בהליכי גירושין וחלוקת הרכוש.



במהלך 2006, נטען, התקיימו מגעים בין הצדדים עובר לחתימת הסכם גירושין, ואז דרשה מרים ממשעל להמציא תדפיסי חשבונות עליהם ביקשו להגיע לחלוקת רכוש וכן פנתה לבנק על מנת לקבל את תדפיסי החשבונות. מבדיקת התדפיסים אשר הומצאו על ידי הבנק, עלה כי משעל משך מהחשבונות במשך השנים סכומים של כ-1.7 מיליון שקל, ללא היתר, והעבירם לחשבונות שונים שהיו על שמו.



לפיכך, תובעות מרים ואמה ממשעל ומהבנק, שלטענתה איפשר ברשלנותו את המשיכות, את הנזקים הכספיים שנגרמו להן כתוצאה מהמשיכות וכן פיצוי עבור עוגמת הנפש.



ניסים משעל ביקש שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully