וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה שלישית ברציפות במספר הכניסות לפרסום צמוד תוצאות החיפוש של גוגל; מניית החברה יורדת ב-0.2%

אשר שכטר

16.4.2008 / 17:57

לפי קומסקור, מספר הכניסות לפרסומות גוגל עלו ב-2.7% לעומת מארס 2007

לפי נתוני קומסקור, מספר הכניסות לפרסומות טקסט צמודות לתוצאות חיפוש של גוגל צמחו ב-2.7% במארס לעומת החודש המקביל ב-2007. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית צמח מספר הכניסות לפרסומות הטקסטואליות של גוגל ב-1.8% בלבד לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה - האטה חריפה לעומת גידול של 25% ברבעון הרביעי ו-48% ברבעון השלישי של 2007.



בפברואר עלה מספר הכניסות לפרסומות טקסט צמודות תוצאות חיפוש של גוגל ב-3.1% בלבד לעומת החודש המקביל ב-2007, לאחר ירידה חודשית של 0.3% בינואר. הפרסום הטקסטואלי הצמוד לתוצאות חיפוש הוא שירות הדגל של גוגל, ואחראי למרבית הכנסותיה.



אנליסטים העריכו בשבועות האחרונים כי אם ההאטה בכניסה לפרסומות הטקסטואליות של גוגל תימשך, החברה עשויה לפספס את תחזיות האנליסטים כאשר תדווח על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2008. אנליסט סיטי, מארק מהאניי, ציין כי נתוני קומסקור לא תמיד תואמים לתוצאותיה הפיננסיות של גוגל, אך העריך כי אם הנתונים אינם נכונים פירוש הדבר כי גוגל עשויה לפספס את התחזיות במידה ונתוני קומסקור מעידים גם על ירידה במספר הכניסות לפרסומות טקסטואליות מחוץ לארה"ב.



על רקע חששות כי היא אינה חסינה להאטה הכלכלית בארה"ב, טוענת גוגל כי הירידה במספר הכניסות לפרסומות צמודות תוצאות החיפוש שלה נובעת משיפורים טכנולוגיים שביצעה במנגנוני הפרסום הטקסטואלי. גוגל מציגה כעת פחות פרסומות על כל דף של תוצאות חיפוש, ולפי הערכות גובה מחיר גבוה יותר מהמפרסמים על שירותיה.



למרות הירידה במספר הכניסות לפרסומות בגוגל, הגדילה החברה את נתח השוק שלה בשוק החיפושים המקוונים בארה"ב ל-59.8% בחודש מארס, לעומת נתח של 59.2% בפברואר. יאהו הגיע למקום השני, עם נתח של 21.3% במארס, לעומת נתח שוק של 21.6% בפברואר, והנתח של מיקרוסופט ירד ל-9.4%. מספר החיפושים המקוונים בארה"ב עלה ל-10.8 מיליארד דולר במארס, לעומת 9.9 מיליארד בפברואר, לפי נתוני קומסקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully