וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר MIT: ירידה בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון הראשון של 2008

חיים ביאור

16.4.2008 / 18:12

מנכ"ל MIT: שוק ההיי-טק בישראל בסיום חסון הממשיך לגייס עובדים, אם כי בעוצמה נמוכה יותר





מהסקר, המתבסס על מודעות דרושים בעיתונים, עולה שהביקוש לעובדי היי-טק ברבעון הראשון של 2008 נמוך לעומת הרבעון האחרון של 2007, וגם לעומת הרבעון הראשון של 2007. סך הביקוש לעובדי היי-טק ירד ב-3.1% ברבעון הראשון של 2008 לעומת הרבעון הרביעי של 2007 וב-2.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



מנכ"ל MIT, ארז בנוביץ, אמר היום כי התמונה המצטיירת משוק ההיי-טק בישראל בסיום הרבעון הראשון של 2008 היא של שוק חסון הממשיך לגייס עובדים, אם כי בעוצמה נמוכה יותר, כתוצאה מכך שחלק מהארגונים משהים פעולות גיוס נרחבות.



לדבריו, ההיי-טק הישראלי מתגלה כענף בוגר, הנשען על שווקי יעד רבים ומגוונים בעולם והחששות בישראל מפני ירידות גדולות בישראל מפני ירידות חדות בביקוש לעובדים כתוצאה מהזעזועים בבורסות בעולם, מתפוגגים. "2008 צפויה להיות שנה של יציבות עם נטייה לירידה בביקוש לעובדים חדשים, אך אין מדובר בירידה דרסטית של עשרות אחוזים", אמר בנוביץ'.



"דבר מעניין נוסף הוא שברבעון הראשון של 2008 נבלמה עליית השכר שאפיינה חלק ממקצועות ההיי-טק בשנתיים האחרונות. המעסיקים הישראלים הפכו להיות שקולים יותר בקביעת שכר העובדים, גם כשמדובר בעובדים מצויינים. מגמה זו שהחלה בחברות הטכנולוגיה הגדולות, חדרה גם לחברות הקטנות יחסית, שבעבר הירשו לעצמן לשלם לשכר גבוה מאוד לעובדים מצויינים והיום מוכנות לוותר על עובד שדרישות השכר שלו מופלגות", אמר בנוביץ'.



למרות הירידה הכללית בביקוש לעובדי היי-טק, קיימים שני תחומים בהם דווקא עלה הביקוש במארס 2008 לעומת החודש הקודם. כך, למשל, הביקוש למנהלי רשתות לאנשי תמיכת מחשבים עלה ב-9.5% והביקוש למהנדסי חומרה עלה ב-1.4% לעומת פברואר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully