וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר השבבים נגרר לעליות בעקבות זינוק של 5% במניית אינטל - שפירסמה דו"חות טובים מהצפוי

מיכל רמתי

16.4.2008 / 18:27

מדד השבבים SOXX קופץ ב-3.2%; אינפיניון מוסיפה 7.4%

אינטל, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים למחשבים אישיים, דיווחה ביום שלישי על ירידה של 12% ברווח הנקי ברבעון הראשון, בעקבות הוצאה חד פעמית שרשמה בעקבות העברה של חלק מפעילותה לידי חברת נומוניקס. למרות זאת, החברה עלתה על תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, וסיפקה תחזית חיובית להמשך השנה.



אינטל, אשר שבבים מתוצרתה מותקנים בשלושה רבעים מהמחשבים האישיים בעולם, רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 1.44 מיליארד דולר, או 25 סנט למניה, לעומת רווח של 1.64 מיליארד דולר, או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה תאמו את תחזיות האנליסטים.



אינטל רשמה ברבעון הכנסות של 9.67 מיליארד דולר, גידול של 9.3% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 9.63 מיליארד דולר. תחזית אינטל עצמה היתה להכנסות של 10-9.4 מיליארד דולר.



החברה, אותה מובילים המנכ"ל פול אוטליני והיו"ר קרייג בארט, דיווחה כי שולי הרווח הגולמי ברבעון הראשון היו 53.8%, במסגרת טווח תחזית החברה. במבט קדימה, סיפקה אינטל תחזית אופטימית כאשר העריכה כי הרווח הגולמי השולי ברבעון הנוכחי עתיד לעלות לרמה של 56% - מעל לתחזיות האנליסטים לשולי רווח גולמי של 54.9%.



בשורה העליונה צופה אינטל לרשום ברבעון השני של השנה הכנסות של 9.6-9 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 9.24 מיליארד דולר.



מניית אינטל - אשר נפלה כ-22% מתחילת השנה וחתכה בתוך כך את שווי השוק של ענקית השבבים ב-33 מיליארד דולר לכ-120 מיליארד דולר כיום - עולה ב-8% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה בעלייה של 1.1% את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully