וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מוצרי הבנייה מרחב של סמי סגול וקרן פימי מציגה גידול של 9% בהכנסות ל-73.2 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

16.4.2008 / 19:32

הרווח הנקי צמח בכ-9%: 6.6 מיליון שקל ברבעון הראשון



בעוד שמספר חברות ציבוריות עדיין לא פירסמו את תוצאותיהן ל-2007 בשל סיבוכים, אילוצים והסתבכויות - יש חברות שכבר התחילו לפרסם את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2008, על אף שהתקנות מתירות להן לעשות זאת עד סוף מאי.



ביום שלישי הציגה חברת מרכז חומרי בנייה וקרמיקה, שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי וחברת כתר פלסטיק של משפחת סגול, את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2008 - ובכך הפכה לחלוצה מבין החברות הציבוריות הנסחרות בתל אביב. בתוצאות ניכר המשך השיפור בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים.



הכנסותיה של מרחב, העוסקת בייצור, בשיווק ובמכירה של מוצרי גמר בנייה - במותגים חמת, חמת מקלחונים, חרסה וליפסקי - גדלו בכ-9% ברבעון הראשון, לכ-73.2 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל ב-2007.



הרווח התפעולי של מרחב צמח בכ-13.3% ברבעון הראשון, ל-9.73 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל. היחלשות הדולר ברבעון הראשון גרמה לגידול בהוצאות המימון של מרחב, שהסתכמו בכ-1.7 מיליון שקל, לעומת הוצאות של 39 אלף שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה מרחב צמיחה של כ-9% ברווח הנקי ברבעון הראשון, ל-6.6 מיליון שקל.



מרחב פועלת בעיקר בישראל, כשבחו"ל מרוכזת הפעילות בגרמניה ובצפון אמריקה. לקוחותיה העיקריים הם אולמות תצוגה, סוחרים וסיטונאים. מניית מרחב שמרה על יציבות מתחילת 2008, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-231 מיליון שקל.



מרחב תחלק לבעלי מניותיה דיווידנד בסך 14 מיליון שקל בגין הרבעון הראשון, המצטרף לדיווידנד בהיקף של כ-70 מיליון שקל שחילקה החברה ב-18 החודשים האחרונים.



קרן פימי, הפועלת לפי אסטרטגיה של רכישת שליטה בחברות, ביצוע תוכניות התייעלות - ולאחר מכן מימוש האחזקות באמצעות הנפקת מניות או מכירת השליטה - החלה להשקיע במרחב ביולי 2006.



תמורת כ-35% ממרחב שילמה פימי כ-22 מיליון דולר - פרמיה של כ-30% על שווייה של מרחב אז. כיום אחזקתה של פימי במרחב "על הנייר" נאמדת ב-23 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully