וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי: התנאים הכלכליים בארה"ב מחמירים; היצרנים צפויים להעביר עלויות לצרכנים

מיכל רמתי

16.4.2008 / 21:51

ב-9 מבין 12 האזורים אליהם מחלק הבנק הפדרלי את ארה"ב נרשמה האטה

הבנק הפדרלי דיווח כי יצרנים ברחבי ארה"ב דיווחו על עליות נרחבות במחירי הסחורות, ובכוונתם להעלות מחירים על מנת לפצות על הגידול בעלויות. "בייחוד דווח על עליות מחירים עבור מוצרי מזון, דלק ואנרגיה, וחומרי גלם רבים" אמר הבנק הפדרלי. "במיוחד צוינו עליות במחירי הכימיקלים, המתכות, הפלסטיק ומוצרים מבוססי נפט אחרים".



הבנק הפדרלי אמר כי למרות שוק העבודה הנחלש, ישנם כמה דיווחים על עליות שכר ומחסור ממושך בעובדים מיומנים ? סימן נוסף ללחצים אינפלציוניים. הצריכה הפרטית נחלשה במרבית האזורים, לפי הדו"ח. מלבד מגזר הרכב, דיווחו קמעונאים ב-10 אזורים על האטה בצמיחת המכירות או ירידה במכירות. פעילות הייצור הייתה מעורבת, והביקוש למוצרי תעופה, חלל וביטחון נותר גבוה, כמו גם הביקוש לפלדה ולמזון.



בספר הבז', דו"ח המתמצת את עיקרי הפעילות הכלכלית בין ה-5 במארס ל-7 באפריל, היו נקודות אור מועטות בלבד. הבנק הפדרלי ציין כי התיירות מתגברת במספר אזורים בארה"ב, על רקע חולשת הדולר. עם זאת, שוק הדיור נותר חלש במרבית ארה"ב ? למרות האטה בהידרדרות".



הספר הבז' הוא אחד המקורות המסייעים לועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) לקבוע את הריבית בארה"ב. מאז ספטמבר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית ב-3%, לרמתה הנוכחית של 2.25%. בפגישתו הקרובה ב-30 באפריל צופים כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית פעם נוספת, לפחות ב-0.25%.



היום דווח כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו ב-11.9% בחודש מארס לעומת פברואר לקצב שנתי של 947 אלף - הקצב האיטי ביותר מאז מארס 1991. היתרי הבנייה, אחד המדדים המובילים לבנייה עתידית, נפלו ב-5.8% לקצב שנתי של 927 אלף - הקצב האיטי ביותר מאז אפריל 1991. הנפילה הייתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו כי התחלות הבנייה ייפלו ב-5.2% במארס לקצב שנתי של 1.01 מיליון בתים.



משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי בהתאם לתחזיות, עלה מדד המחירים לצרכן בארה"ב ב-0.3% בחודש מארס. מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 4% בחודש מארס לעומת מארס 2007. זאת, על רקע עלייה של 17% במחירי האנרגיה באותה תקופה והתייקרות של 4.4% במחירי המזון. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% בחודש מארס 2008 לעומת פברואר, וב-2.4% במונחים שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully