וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין קארד בהקפאה: ארה"ב משעה את הטיפול בבקשות לאשרות כניסה

אלי דניאל

14.10.2001 / 19:19

שירות ההגירה האמריקאי החליט להקפיא את הטיפול בכל הבקשות לאשרה הנמצאות בבדיקה; הסיבה - "ספירת מלאי" של הפונים וזיהוי ממוחשב שלהם; לפי הערכות, מדובר בכ-2 מיליון בקשות

"ה-INS, שירות ההגירה האמריקאי (Immigration and Naturalization Service), החליט להשעות באופן זמני את הטיפול בכל הבקשות לכל סוגי אשרות הכניסה לארה"ב. ההשעיה נוגעת לכל הבקשות שהוגשו לקבלת אשרות כניסה לארה"ב, שמצויות בתהליך בירור מול הקונסוליות השונות ומול שירות ה-INS. עקב כך צפויים סרבולים ועיכובים ארוכים, העשויים להגיע לכמה חודשים, עד לקבלת התשובה". כך מזהיר עו"ד ליעם שוורץ, שותף במשרד עוה"ד קן-תור שוורץ, ומומחה לדיני הכניסה לארה"ב, המכהן כחבר בכיר בוועדת הקישור של ארגון עורכי הדין האמריקאי לנושאי הגירה עם משרד החוץ האמריקאי (AILA).

להערכת עו"ד שוורץ, מספר הבקשות המונחות כיום על שולחנות ה-INS ומחכות לתשובה, נאמד בכ-2 מיליון בקשות. "מדובר במספר אסטרונומי אשר מעיד על ליקויים חמורים בעבודתו של ה-INS", אומר עו"ד שוורץ, ומוסיף כי המצב הנוכחי גורם לעיכובים עצומים בקבלת תשובה.

יצוין, כי ה-INS מנסה כיום לבצע שינוי משמעותי, שישפר וייעל את הליכי הטיפול הקיימים. שינוי זה נובע מהתקפת הטרור שחשפה את הליקויים המשמעותיים בעבודת ה-INS. ליקויים שזכו גם קודם לכן לביקורת חמורה מפי מבקר במדינה האמריקאי אשר התייחס, בדו"ח מיוחד שהכין, למערכת המחשוב ה"מגוחכת" עליה נשען כיום ה-INS, מערכת אשר אינה מאפשרת העברת אינפורמציה בצורה יעילה.

עו"ד שוורץ מוסיף כי "נכון להיום, מקפיא ה-INS את הטיפול בבקשות, במטרה לייעל את התהליך, תוך בניית כלי עבודה נוסף ללחימתו של ה-INS בטרור. לצורך כך החליט ה-INS להקפיא את הטיפול בכל הבקשות, לשם ביצוע 'ספירת מלאי' של כל הבקשות הנמצאות בתהליך, והכנסת טכנולוגיה של זיהוי ממוחשב לכל פנייה ופנייה".

ה-INS מתכוון להנפיק, במסגרת תהליך הזיהוי החדש, מספר ברקוד לכל פנייה, באופן שירכז בצורה ממוחשבת את נתוני הרקע של הפונה, כולל ההיסטוריה שלו עם שירות ההגירה האמריקאי.

כיום, למרבה התדהמה, אין מערכת ממוחשבת ומאורגנת המעבירה את המידע הרלוונטי לגורמים השונים. בהקשר זה מציין עו"ד שוורץ כי יש מקרים בהם אדם שיש לו היסטוריה מתועדת של שהיית יתר בארה"ב (Overstay), מגיש בקשה לקונסוליה האמריקאית במדינתו, לזו אין שום מושג לגבי הסטטוס הבלתי חוקי שהיה לו בארה"ב והיא מאשרת לו את הבקשה.

"זהו כשל מערכתי חמור וסקנדל בטחוני, כפי שהתברר לכולנו", אומר עו"ד שוורץ. בהקשר זה מציין עו"ד שוורץ כי נמצא ש-49 מתוך 70 האנשים שנעצרו בעקבות פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר, נעצרו על ידי ה-INS בגין שהייה בלתי חוקית בארה"ב. מצב זה יכול היה להימנע אם היתה מערכת המסוגלת לזהות שוהים בלתי חוקיים, ולסלקם מעל אדמת ארה"ב.

להערכת עו"ד שוורץ, לעיכובים הצפויים בהשגת האשרות עלולה להיות השלכה על חברות ישראליות. כבר כיום ידוע על מומחים ישראלים, המוצבים בארה"ב וזקוקים לחידוש אשרת השהייה שלהם, הנמצאים במצב בו הם נאלצים לצאת מארה"ב למספר שבועות, עד לקבלת החלטה בעניינם. מצב זה גורם לחברות המעסיקות אותם הפסדים כספיים גדולים, תקלות ועיכובים עסקיים.

ראוי להזכיר כי ה-INS נותן יחס מיוחד לבקשות לאשרות עבודה אשר הוגשו בהליך של "מסלול מועדף", כלומר, בקשות ששולמה בגינן תוספת של 1,000 דולר לזירוז בדיקת הבקשה. עו"ד שוורץ מציין בהקשר זה כי "ה-INS נוהג איפה ואיפה לגבי הפונים, ויוצר מצב לא הוגן בעליל. דבר זה יכול להתפרש כאפליה לטובה של בעלי היכולת. זהו מצב בלתי נסבל, בייחוד במדינה כארה"ב, הדוגלת בעקרונות השוויון ומתפארת בפתיחת שעריה לכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully