וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומת הבחירות לא מסייעת להרגעת האינפלציה המשתוללת בזימבבואה: זינקה ב-165,000% בפברואר

סוכנויות הידיעות

16.4.2008 / 22:44

תוצאות הבחירות ממארס טרם פורסמו והרוחות סוערות

לדברי הממשל, המחסור במזון מקשה על מדידת האינפלציה. מחירי המזון גואים ברחבי העולם, אך בזימבבואה יצאה האינפלציה מכלל שליטה עוד הרבה קודם לכן. על מנת להתמודד עם זינוקי המחירים, ממשלת זימבבואה ייספה את המטבע, הורידה 3 אפסים, ואף הנפיקה בחודש שעבר שטר של 10 מיליון דולר זימבבואה.



כ-80% מתושבי זימבבואה חיים מתחת לקו העוני, ולפי הערכות, כ-3 מיליון אזרחים כבר היגרו לדרום אפריקה על רקע המצב הקשה במדינה. המצב הכלכלי בזימבבואה הוביל לערעור השלטון, ומאז הבחירות בחודש שעבר שרויה המערכת הפוליטית בתוהו ובוהו. לפי הסקרים שפורסמו, הפסיד הנשיא הנוכחי, רוברט מוגאבה, לראש האופוזיציה מורגן צוואנגיראי, העומד בראש תנועת MDC. עם זאת, ועדת הבחירות טרם פרסמה את התוצאות הסופיות, והרוחות סוערות.



יותר מ-50 ממתנגדי הממשל נעצרו היום לאחר שניסו לקיים שביתה בגין דחיית תוצאות הבחירות. מפלגת האופוזיציה קראה לאנשים לא לצאת מבתיהם עד לפרסום תוצאות הבחירות. עם זאת, בנקים, חנויות ומשרדים פעלו כסדרם היום, לפי דיווחים.



"המצב בזימבבואה לא סביר", אמר דובר ה-MDC, נלסון צ'מיזה. "דרום אפריקה מכירה את הבעיה מקרוב, כי גם שם סבלו מעריצו ושחיתות עד 1994. כעת אנו מבקשים מהם לסייע לנו לסיים את המשבר. אנחנו לא רוצים שפיכות דם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully