וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה האם של אמריקן איירליינס עברה להפסד ברבעון הראשון על רקע האמרת מחירי הדלק

רויטרס

16.4.2008 / 23:10

עלויות הדלק של החברה זינקו ב-48% ברבעון

AMR רשמה הפסד בסך 328 מיליון דולר, או 1.32 דולר למניה, לעומת רווח של 81 מיליון דולר, או 30 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. תחזיות האנליסטים היו להפסד נרחב יותר, בסך 344.7 מיליון דולר. הכנסות החברה עלו ב-5.5% ל-5.7 מיליארד דולר. החברה הוסיפה כי בסוף הרבעון נותרו בקופת המזומנים שלה 4.9 מיליארד דולר.



העלות הגבוהה ביותר של AMR ברבעון הייתה הדלק למטוסים. החברה שילמה 2.1 מיליארד דולר עבור דלק סילוני - 2.74 דולרים לגלון. מדובר בעלייה של 48% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עבור הרבעון הנוכחי צופה החברה מחיר של 3.01 דולרים לגלון.



הגידול בעלויות הדלק הכה במגזר התעופה כולו בתקופה האחרונה. בשבועות האחרונים רבו פשיטות הרגל של חברות תעופה מוזלות, המתקשות להתמודד עם מחירי הדלק הגבוהים. העלויות הגבוהות אף היו מבין הגורמים המרכזיים שהובילו למיזוג עליו הכריזו השבוע שתיים מיריבותיה הגדולות של אמריקן איירליינס ? עד כה חברת התעופה הגדולה בארה"ב ? דלתא ונורתווסט.



AMR הודיעה כי בכוונתה להפחית את סך המקומות שהיא מציעה, ולהאיץ את חידוש הצי שלה, במטרה להגדיל הכנסות ולצמצם עלויות.



בשבוע שעבר ביטלה אמריקן איירליינס 3,000 טיסות בשל בדיקות תחזוקה בכל צי המטוסים. למעלה מ-100 אלף איש הושפעו מביטולי הטיסות. עם זאת, המהומה של השבוע השעבר תתבטא רק בתוצאות הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully