וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי-ביי עלתה על התחזיות עם צמיחה של 22% ברווח הנקי ל-459.7 מיליון דולר

מיכל רמתי

16.4.2008 / 23:42

חטיבת פייפאל רשמה צמיחה מרשימה של 32% והכנסותיה הסתכמו ב-582 מיליון דולר ברבעון

אי-ביי דיווחה על רווח נקי בסך 459.7 מיליון דולר, או 34 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-2.19 מיליארד דולר, עלייה של 24%. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 39 סנט למניה, על בסיס הכנסות בסך 2.08 מיליארד דולר - מעל לתחזיות החברה עצמה, שבדו"חות הרבעון הרביעי של 2007 צפתה הכנסות בטווח של 2-2.05 מיליארד דולר ורווח למניה של 37-39 סנט למניה. עם זאת, ללא הוצאות חד פעמיות הנוגעות לאופציות ולרכישות, רשמה החברה רווח של 42 סנט למניה.



עבור הרבעון השני צופה אי-ביי רווח בטווח של 39-41 סנט למניה. החברה צופה הכנסות בטווח של 2.1-2.15 מיליארד דולר ברבעון. עבור השנה כולה צופה החברה רווח של 1.7-1.75 דולר למניה - מעל לצפי האנליסטית. הכנסות החברה, צפויות להיות בטווח של 8.7-9 מיליארד דולר - גם כן מעל לתחזיות האנליסטים. מדובר גם בתחזית משופרת לעומת תחזית החברה בתחילת השנה.



"היה זה רבעון חזק במיוחד עבור החברה, המשקף את עוצמת תחומי פעילותינו המגוונים", אמר ג'ון דונהו, המנכ"ל הנכנס, בדו"חות הראשונים שמפרסמת החברה תחת ידיו. אי-ביי כבר החלה לבצע מספר שינויים מאז נכנס דונהו לתפקיד. החברה פיטרה עובדים, שינתה את מבנה העמלות, והמשיכה את הכניסה לתחום המודעות המסווגות באמצעות Kijiji. "נמשיך להתמקד באסטרטגיות החדשות בהן החלנו, ואנו מאמינים כי התחזית שלנו מאפשרת לנו להשקיע ולבצע את השינויים ההכרחיים לפעילותנו, תוך עמידה במחויבותנו הפיננסית", הוסיף דונהו.



בפברואר שינתה אי-ביי את מבנה העמלות באתריה. החברה הודיעה על הוזלת עמלות רישום פריטים למכירה באתריה, בשיעור של 25% עד 50%, בד בבד לייקור עמלות הקשורות למחיר המכירה הסופי של פריטים. אי-ביי מסרה כי הייקור החד ביותר בעמלות יהיה על מוצרים הנמכרים במחיר הנמוך מ-25 דולרים. העמלות על עסקות אלו יתייקרו ב-67% ל-8.75% ממחיר המכירה הסופי.



בנוסף הודיעה החברה כי תאסור על מוכרים לפרסם ביקורות שליליות על קונים, והשיקה שיטת חיפוש חדשה, הממקמת מוכרים בעלי דירוגים טובים בחלק העליון של החיפוש, ובעלי דירוגים נמוכים בחלקו התחתון. צעדים אלה הובילו למרד מוכרים ? שעד כה החברה אמרה כי לא נראתה השפעתו על החברה.



חטיבת המכירות המקוונות של אי-ביי, האחראית לכשני שליש מהכנסותיה, רשמה צמיחה של 19% בהכנסות ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל. אי-ביי ייחסה את הצמיחה לגידול בפרסום, להגדלת נוכחותה בשוק המודעות המסווגות, ולרכישת אתר מכירות הכרטיסים לאירועים, StubHub. עם זאת, היקף מכירת הסחורות באתר המכירות הפומביות עלה ב-12% בלבד לעומת הרבעון המקביל, ל-16.04 מיליארד דולר.



חטיבת פיי-פאל רשמה צמיחה מרשימה יותר - 32% - והכנסותיה הסתכמו ב-582 מיליון דולר ברבעון. סקייפ, שירות הטלפוניה שרכשה אי-ביי, רשם גידול של 61% בהכנסותיו, ל-126 מיליון דולר.



בתחילת אפריל דיווח אתר הטכנולוגיה טק-קראנץ' כי ענקית האינטרנט האמריקאית גוגל נמצאת במגעים לרכישת שירות הטלפוניה האינטרנטי סקייפ מאי-ביי. אי-ביי רכשה את סקייפ בשנת 2005, במה שהיתה אז אחת הרכישות המדוברות ביותר בעולם האינטרנט, תמורת 2.6 מיליארד דולר מתוך מטרה להשיג חשיפה בפני מאות מיליונים של משתמשי שירות הטלפון האינטרנטי החינמי. אולם למרות הפופולריות הרבה, לא עמדה סקייפ ביעדים שהציבה בפניה eBay: הכנסותיה של סקייפ היו מאכזבות ושירות סקייפ לא הצליח להשתלב טוב במערך השירותים המוצלחים של eBay. eBay הודתה באוקטובר 2007 בכישלון השקעתה בסקייפ, ומחקה למעשה את שווייה של סקייפ בשל ביצועים פיננסים כושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully