וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

יעל פולק

16.4.2008 / 23:32

מדד נאסד"ק הוסיף 2.8% ומדד דאו ג’ונס עלה ב-2%. זאת בשל תחזיות חזקות של אינטל ותוצאות טובות מהצפוי של קוקה קולה

המסחר בוול סטריט נננעל בעליות שערים. תחזיות חזקות של אינטל ותוצאות טובות מהצפוי של קוקה קולה, משכו את וול סטריט מעלה ביום המסחר השלישי של השבוע.

מדד נאסד"ק הוסיף 2.8% וננעל ברמה של 2,350 נקודות, מדד דאו ג’ונס עלה ב-2% וננעל ברמה של 12,612 , מדד S&P 500 התחזק ב-2.2% וננעל ברמה של 1,364 נקודות. במקביל, בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן עלתה ב-0.126% לרמה של 3.696%.

אינטל, היצרנית הגדולה בעולם של מעבדים למחשבים ושרתים, נסחרה במגמה חיובית בתגובה לתחזית טובה מהצפוי לרבעון השני של השנה. אמש, לאחר סיום המסחר, דיווחה אינטל על ירידה של 12% ברווחיה ל-1.4 מיליארד דולר, ברבעון הראשון. הכנסות החברה עלו ב-9.8% ל-9.7 מיליארד דולר. במקביל, חשפה החברה תחזית להכנסות של 9.6-9 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת הציפייה הממוצעת בשוק להכנסות של 9.3 מיליארד דולר. בעוד מרבית תחזיות האנליסטים צפו לההאטה, מנכ"ל החברה פול אוטליני אמר אתמול כי לא היו שום סימנים של חולשה כלכלית שפגעה במכירות בארה"ב או באירופה.

לפני פתיחת המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן, שעלה ב-0.3% במארס. מדד המחירים לצרכן בוחן את השינויים ברמות המחירים הקמעוניים, ומעיד על רמת האינפלציה. כמו כן, התפרסם גם קצב התחלות הבנייה בארה"ב למארס, שעומד על 0.947 מיליון יחידות דיור. נתון זה מעיד על המשך מגמת ההחלשות, שהחלה בינואר 2006. בנוסף לכך פורסם מדד הייצור התעשייתי, המודד את התוצרת של המפעלים בארה"ב שעלה ב-0.3%- זהו נתון חיובי הסותר את התחזיות המוקדמות.

ג'ון מקיין, שצפוי להיות מועמד המפלגה הרפובליקאית לנשיאות, אמר אמש כי ארה"ב נתונה עתה בחבלי מיתון וכי האשמים במצב הם משקיעים תאבי בצע בוול סטריט. מקיין הוסיף, כי נשיא ארה"ב הנוכחי, בוש, והקונגרס נושאים באחריות חלקית למצב. יחד עם זאת, האשים מקיין את המשקיעים בוול סטריט בתאוות בצע, ונתן כדוגמה את מנכ"ל בר סטרנס שמימש מניות בשווי מיליוני דולרים יום אחד בלבד לפני שהממשלה הפדרלית נחלצה לעזרתו.

ג’יי.פי מורגן צ’ייס, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, דיווח על נפילה של 50% ברווחיו ברבעון הראשון של 2008, עקב מחיקות ערך בסך 5.1 מיליארד דולר הקשורות לחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב.

וולס פרגו (סימול: WFC), הבנק החמישי בגודלו בארה"ב, דיווח על ירידה של 11% ברווחי הרבעון הראשון של 2008, על רקע הפגיעה באיכות האשראי בעולם. ההכנסות הנקיות של הבנק ירדו ל-2 מיליארד דולר לעומת 2.24 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-12%, ל-10.56 מיליארד דולר.

בלקרוק, חברת ניהול הנכסים הציבורית הגדולה בארה"ב, לא עמדה בתחזיות הרווח שצפו האנליסטים, אך דיווחה על זינוק של 24% ברווחי הרבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה על הכנסות נקיות של 242 מיליון דולר לעומת הכנסות של 195.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ענקית התוכנה מיקרוסופט מתכננת להגדיל את ההלוואות שהיא מעניקה לעסקים קטנים בכ-60% לאור הקשיים שבהם נתקלה החברה במימון רכישות היי-טק על רקע מחנק האשראי העולמי. החברה הודיעה כי יש להניח כי תירשם עלייה בשיעור שמיטת החובות של לווים.

בנק ההשקעות מריל לינץ’ צפוי לרשום מחיקות נוספות של 8-6 מיליארד דולר כשיכריז על תוצאותיו הרבעוניות השבוע, בשל הפסדים הקשורים למשבר הסאבפריים. יהיה זה הרבעון השלישי ברציפות שהבנק ירשום הפסד, וכי כלל המחיקות שנאלץ הבנק לבצע כתוצאה מהמשבר יסתכמו בלמעלה מ-30 מיליארד דולר מאז אוקטובר.

יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, קוקה קולה, דיווחה על עלייה חדה מהצפוי של 19% ברווחים ברבעון הראשון של 2008. זאת, על רקע מכירות חזקות בשווקים המתעוררים כמו רוסיה ואמריקה הלטינית והיחלשות הדולר. הרווח הנקי של קוקה קולה ברבעון הראשון הסתכם ב-1.5 מיליארד דולר לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בית ההשקעות ססקוהאנה (Suusquehanna) נתן היום דירוג "חיובי" למניית מלאנוקס, המפתחת רכיבי סיליקון וכרטיסי תקשורת בתקן אינפיניבנד (InfiniBand), המותקנים בשרתים ובמערכות אחסון. מחיר היעד למניה אותו מעניק בית ההשקעות הוא 20 דולר, בעקבות גידול בשוק האינפיניבנד. בית ההשקעות העניק דירוג "חיובי" גם למניית וולטר, המתמחה במערכות חומרה ותוכנה לתקשורת בין מחשבים (גריד) בטכנולוגיית אינפיניבנד. מחיר היעד אותו העניק בית ההשקעות הוא 8 דולר למניה.

בססקוהאנה נתנו דירוג "נייטרלי" למניית אורבוטק, המפתחת, מייצרת ומשווקת מכונות אופטיות אוטומטיות לבדיקת תקינותם של מעגלים מודפסים (PCB) וצגים שטוחים (FPD), בעת ייצורם, ולמניית די.אס.פי גרופ, המפתחת שבבי מולטימדיה לטלפונים אלחוטיים.

בית ההשקעות סוליל סקיוריטיס (Soleil Securities) פרסם היום המלצת "קנייה" למניית נייס, העוסקת בתחום מערכות ההקלטה למוקדי שירות לקוחות. לדבריהם, "הירידה הנוכחית ב-30% במניית נייס משקפת את החשיפה הישירה והעקיפה של החברה לשוק הפיננסי".

סוכנות דירוג האשראי S&P לקחה צעד רחוק אף יותר ממתחרתה מוד'יס - וחתכה בשיעור חד את הדירוג למוצר האשראי מסוג ARS, שבידי חברת הבילינג הקטנה, מאינד. לדברי מאינד, הפחיתה S&P את הדירוג למוצר בשבע דרגות, מ-AAA ל-BBB, עקב ההערכה כי התנאים הכלכליים הקשים בשוקי האשראי בעולם, צפויים להחליש את יכולתו של מנפיק ה-ARS לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות.

בין המניות הישראליות שנהנו מהמגמה החיובית בוול סטריט מניית צ’ק פוינט, המתמחה בפיתוח תוכנות אבטחת רשתות ונתונים; מניית יצרנית התקשורת האלחוטית, אלווריון; מניית אודיוקודס, המייצרת מוצרים לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט; מניית חברת הבילינג, אמדוקס ומניית יצרנית התרופות טבע.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully