וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנדס עיריית ירושלים: אני מקווה שגשר קלטראווה לא ייפול

רנית נחום-הלוי

17.4.2008 / 7:42

שלמה אשכול: תוכנית הרכבת בירושלים נכשלה בהוויה של הביצוע

פרויקט מערכת הסעת ההמונים בירושלים גורר אחריו לא מעט מכשולים בדרך - החל בפקקי תנועה, סיוט לבעלי עסקים והפקעת קרקעות, וכלה בחילוקי דעות צורמים בעניין מועד הפעלת הרכבת והאשמות הדדיות בין עיריית ירושלים לזכיינית, קבוצת סיטי פס. השבוע התגלה כי העבודות בפרויקט הרכבת שהחלו לפני כשלוש שנים, מעוררות גם לא מעט אמוציות בקרב בכירים בעירייה. אשכול, שנחשב לשתקן בדרך כלל, מתח ביקורת חריפה ביותר.



אשכול לא חסך בביקורת מכל הגופים הממונים על תוכנית הרכבת הקלה בעיר: "התחרבנו כהוגן. בתחום של תכנון לא מספיק כוונות טובות. ובעסק הזה זה כישלון של ממשלת ישראל ושל מי שעסקו בזה שנים רבות... נבנתה תוכנית תיאורטית, מרתקת. עשר שנים, אני חושב, או יותר, מפמפמים לכולם בראש: 'התוכנית טובה'. היא היתה בסדר גמור, היא היתה יכולה לחיות, אבל היא נכשלה בהוויה של הביצוע. אנחנו עכשיו מתכננים את הקווים השני, השלישי והרביעי. בסופו של דבר, זה יביא לרווחה עצומה בירושלים, אבל התחושה היא תחושת כישלון".



אשכול כיוון בדבריו בעיקר לעיכובים הרבים ביישום התוכנית. כך, למשל, גשר קלטראווה שמוקם בפתח העיר, והמהווה את סמלה של הרכבת הקלה, עומד להיפתח בעוד כמה חודשים, אך רכבת לא תיראה עליו בשנתיים הקרובות.



לא מספיקות כוונות טובות



אשכול אינו הראשון שמבקר, ואפילו בחריפות, את התנהלות הדברים בנוגע לרכבת הקלה. בירושלים כבר מתייחסים לפרויקט בסרקזם, ואף הדביקו לו את השם "רכבת הקללה". אם בהתחלה הובטח כי הרכבת תצא לדרך במארס 2006, הרי שכיום מדברים על כך שהרכבת לא תפעל לפחות עד אפריל 2010; בעת העבודות בפרויקט התגלו ליקויים רבים בהצבת המסילות לאורך התוואי, וכמו כן ליקויים טכניים שגררו ויכוחים בין העירייה לזכיינית.



"לא מספיק לתכנן, ולא מספיקות כוונות טובות. עובדה שלמרות מאמץ הגיוני וסביר עם תכנון טוב וייעוץ מכל העולם לא הצלחנו ליישם את זה", סיכם אשכול.



מהחברה הזכיינית סיטי פס נמסר בתגובה: "ראש העיר ירושלים, כמו הרוב המכריע של תושבי העיר, מאוד אוהב את הרעיון של הרכבת הקלה. עבודות התשתית של הרכבת עומדים בסטנדרטים העולמיים הגבוהים ביותר. מהנדס העיר והתושבים יודעים שכבר כיום נסללת המסילה בקצב מהיר ברחבי ירושלים, ובקרוב תחל סלילתה ברחוב יפו. אין ספק שבתום תהליך ההקמה תהיה ירושלים העיר הראשונה בארץ שתושביה ייהנו מרכבת קלה משובחת שתשפר את איכות חייהם באופן משמעותי.



מחברת מוריה, החברה המקימה את הגשר, נמסר בתגובה: "ברור כי דבריו של שלמה אשכול נאמרו בבדיחות הדעת. הוא יודע שהגשר יציב ואיתן ועומד בכל תקן של בטיחות ובקרה".



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הציטוטים המגמתיים אינם מייצגים את התמונה כפי שהוצגה לציבור בכנס, אלה הובאו על ידי חבר אופוזיציה במטרה לעשות הון פוליטי. מהנדס העיר ציין את הקשיים שהיו בעבר בעבודות, אך הוסיף כי מאז התערבותה של העירייה, העבודה להנחת מסילת הרכבת הקלה נמצאת בעיצומה. ברור הוא שגם לגבי הגשר הדברים נאמרו במסגרת חילופי הלצות.



"מאז תיקון הסדקים החלקיים שנתגלו בקטע קטן בתחילת הנחת המסילה, לא ידוע על שום בעיות או תקלות בהנחת המסילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully