וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי למגמה חיובית בעקבות העליות בארה"ב; מדד הנדל"ן קפץ ב-25% בחודש

נתן שבע

17.4.2008 / 8:06

המשקיעים בעולם ישאבו עידוד מתוצאות טובות בארה"ב



המשקיעים בעולם קיבלו אמש חיזוק מסוים - חלק מחברות הענק בארה"ב מציגות דו"חות שמראים שהן מתמודדות עם המשבר שפוקד את כלכלת המדינה בהצלחה. עליות השערים הנאות שהיו אתמול בוול סטריט בעקבות זאת עשויות למשוך גם היום את תל אביב למגמה דומה. ברקע, המשך עליית מחירי המזון ועליית מחיר הנפט - שקפץ אתמול לשיא של כמעט של 115 דולר - עשוים לצנן מעט את ההתלהבות בשוקי העולם.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



לאחר שעונת הדו"חות בארה"ב נפתחה בשבוע שעבר בגמגום, פירסמה אתמול אינטל תחזיות חזקות וגם קוקה קולה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי. אלה גרמו לכך כי מדד נאסד"ק הוסיף 2.8%, מדד דאו ג?ונס עלה ב-2%. לאחר המסחר גם eBay פירסמה תוצאות נאות.



עליית מחירי המזון והמדד המפתיע השבוע מעלות את החשש בשוק כי הנגיד בישראל יצטרך לשוב ולהעלות את הרבית במשק. מנגד, הדולר ממשיך לקרוס לאחר דבריו של הנגיד בתחילת השבוע כי המטבע האמריקאי עשוי להמשיך ולהיחלש בטווח הארוך.



מדד הנדל"ן ינסה להמשיך ולהתאושש גם היום לאחר זינוק של 4.6% אחוזים אתמול. בסך הכל הספיק המדד לזנק ביותר מ-25% מהרמה בה היה רק לפני חודש.



אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת תעשיות, חתמה אתמול באמצעות חברה בת על חוזה חשמל ל-20 שנה עם Great River Energy - קואופרטיב אנרגיה ממינוסטה בארה"ב. על פי ההערכות בשוק, מדובר בחוזה בהיקף של כ-40 מיליון דולר, או כ-2 מיליון דולר בשנה.

במניות הדואליות טבע פותחת בפער חיובי של 1%, מנגד וריפון בפער שלילי של 1.6% ופרטנר בפער שלילי של 0.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully