וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצה חברתית כלכלית ללא שיניים

אורה קורן

17.4.2008 / 9:07

במשרד ראש הממשלה תומכים בהקמת המועצה שיוזמים עיני וברוש, אולם לא מעוניינים להעניק לה סמכות לאכוף המלצותיה על הממשלה

לשכת ראש הממשלה תומכת בהקמת פורום שיכלול את כל המגזרים במשק ובחברה, וישמש פורום להידברות והתייעצות בעיקר בסוגיות ארוכות טווח בתחומי כלכלה וחברה. הכוונה לפורום שיפעל להסכמה רחבה ביותר בתחומים אלה, אולם לא תהיה לו סמכות לאכוף את המלצותיו על הממשלה. בגישה זו תומכים, בין השאר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור וראש המועצה הכלכלית מנואל טרכטנברג. אחת האפשרויות המובילות שנבחנות היא, שהמועצה המייעצת תפעל בתוך המועצה הכלכלית בראשות טרכטנברג. המועצה הלאומית לכלכלה, בראשותו של טרכטנברג, פועלת כגוף מטה במשרד ראש הממשלה. היא מייעצת לפי החלטת הממשלה בנושאי כלכלה וחברה אסטרטגיים.

מקורבים למשרד ראש הממשלה ציינו כי "אין מה להיבהל מהצורך להתייעץ עם כל הגופים, כולל נציגי המעסיקים והעובדים, אולם לא צפוי שאלה יקבלו סמכויות מעבר לגוף מייעץ. אפשר למצוא את דרך המלך בין הידברות ודיאלוג פתוח לבין מה שאכן נראה כניסיון לפגוע בדמוקרטיה", ציינו המקורות.

המועצה הלאומית לכלכלה בראשות מנואל טרכטנברג הוקמה לפי החלטת ממשלה מ-2006, והיא פועלת לתכנון כלכלי-חברתי אסטרטגי. כבר בשנה שעברה אמר טרכטנברג כי לפי התוכנית יוקם לצדה גוף מייעץ, שיכלול נציגים ממגזרים שונים במשק - בהם מעסיקים, עובדים, אקדמיה וגופים חברתיים.

מעמדה החוקי של המועצה נמצא בשלבים מתקדמים של עיגון בחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully