וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר המכות של העבודה עם המחשב

פז וייסמן

17.4.2008 / 9:18

החברות הגדולות מבטיחות פתרונות אך לרוב התוצאה לא מושלמת ■ לא פעם אנחנו נתקעים בבעיות שתוקעות אותנו באמצע העבודה ■ כתבה ראשונה בסדרה על הדברים המעצבנים ביותר בעולם ההייטק

1. באגים בחלונות XP הקשורים לשמות בעברית שטרם תוקנו - נכון, 2007 היתה אמורה להיות השנה שבה חלונות ויסטה תופסת תאוצה, ובכל זאת, לא מעט אנשים עדיין עובדים על מערכת ההפעלה הקודמת, XP. הבעיה היא שבמערכת הפעלה זו קיים באג מעצבן במיוחד: כאשר אתם יוצרים קובץ בשולחן העבודה, נותנים לו שם בעברית ואז מתחרטים ורוצים לשנות את השם, החץ הימני יזיז את הסמן שמאלה והחץ השמאלי יזיז את הסמן ימינה.



2. חלונות ויסטה - מכה זו כבר לא קשורה לבאג כלשהו במערכת הפעלה, אלא למערכת ההפעלה החדשה ויסטה עצמה. היא כבדה, עובדת יחסית לאט והיו לה חבלי לידה קשים. בעקבות כך היו גם מי שביקשו לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם לאחור (Downgrade) ולהשתמש במערכת ההפעלה XP. גם העדכון הראשון למערכת הויסטה, חבילת השירות החדשה SP1, הצליח לפתור רק חלק מהבעיות של המערכת.



3. "ויסטה היא מערכת הפעלה מאובטחת" - למרות כל ההצהרות של מיקרוסופט כי ויסטה מאובטחת ובטיחותית יותר מחלונות XP, דבר אחד לא השתנה - רמת האבטחה הקלוקלת שלה. התוצאה: רוב האנשים שמקבלים מחשב חדש עם ויסטה עדיין נאלצים להתקין אנטי-וירוס ותוכנה נגד תוכנות ריגול שעוקבות אחרי הרגלי הגלישה שלכם במחשב, שכן התוכנה המובנית של מיקרוסופט, Windows Defender, אינה מספקת. האמת היא שרמת האבטחה של מיקרוסופט מעצבנת אותנו בכל שנה מחדש.



4. חטא הגאווה - מיקרוסופט, אפל וגם לינוקס נוהגות להתגאות בשיפורים למערכות ההפעלה שלהן. חלק מהשיפורים חשובים, ייחודיים והכרחיים. חלק אחר בנאלי וסתמי. רוצים דוגמה? אפל התגאתה בהשקת יומן אלקטרוני בשם iCal במסגרת השקת מערכת ההפעלה ליאופרד, ומיקרוסופט התגאתה בתוכנת הדואר המובנית שלה, windows Mail, שהיא בסך הכל מתיחת פנים לאאוטלוק אקספרס. בבקשה אל תנסו להרשים בכך שמערכת ההפעלה שלכם מגיעה עם יומן. תהיו יצירתיים יותר.



5. פורמט הקבצים של תוכנות האופיס - לפני שבועיים הודיע ארגון התקינה ECMA על אימוץ OOXML - פורמט אופיס 2007 של מיקרוסופט - והפיכתו לתקן בינלאומי לשמירת מידע. למעשה, במהלך זה מנציח ארגון התקינה את מעמדה של מיקרוסופט כמונופול וקובע שהתקן של מיקרוסופט הוא המיינסטרים. התוצאה: המשתמשים נאלצים להשתמש בתוכנת האופיס של מיקרוסופט מבלי שיש בידיהם אלטרנטיווה אמיתית.



6. תוכנות נפוחות - בשנה האחרונה יצאו גרסאות חדשות למספר תוכנות נפוצות כגון Adobe Acrobat Winamp ,iTunes ועוד. הבעיה היא שתוכנות אלה כבדות ונפוחות. לדוגמה, תוכנת Foxit Reader, שוקלת רק 3.5 מגה-בייט עוד Adobe Acrobat Reader שוקלת 22 מגה-בייט. בחישוב קצר, יש כאן לא מעט מגה-בייטים שכלל לא נוגעים לפתיחת קובצי pdf והדפסתם, אלא צורכים משאבי מערכת מיותרים.



7. מחשבי כף יד מבוססים Windows Mobile לא מזוהים כדיסק און קי - אם תחברו גאדג'ט או כל מחשב כף יד המבוסס על 6 Windows Mobile למחשב, הוא לא יידע לזהות אותו כהתקן אחסון מידע. מדוע? לא ברור. נכון, התקנת דרייבר ייעודי תפתור את הבעיה, אבל לא ברור מדוע צריך להגיע לכך. מסתבר שיש דברים שדיסק און קי ב-40 שקל יודע לעשות שמחשב כף יד או טלפון חכם ב-3,000 שקל לא יודעים לעשות.



8. מקשים מיותרים - לא ממש מעצבן, ובכל זאת, סתם מוזר. האם תמהתם אי פעם אם יש שימוש לכל אחד מהמקשים במקלדת שלכם? קחו לדוגמה את מקש Scroll Lock או Pause. אדם ממוצע לא יעשה בהם כמעט שום שימוש, ולמעשה הם לא יותר מזכר לפונקציה שהיתה קיימת במערכות הפעלה ישנות.



9. רשתות אלחוטיות ציבוריות - התקנתם רשת אלחוטית ביתית? מזל טוב. סביר להניח ששכחתם לאבטח אותה באמצעות סיסמה פשוטה. התוצאה: מהירות הגלישה שלכם תדעך מכיוון שמישהו אחר "רוכב" לכם על הפס הרחב. מילא שאנשים פרטיים גולשים על חשבון השכנים העשירים שלהם, אבל כשעסק עושה את זה, זו תעודת עניות. נכנסתם לבית קפה מסוים וראיתם שלט המבטיח רשת אלחוטית ציבורית? כבר יצא לנו לגלות שבתי קפה לעתים נשענים על רשתות אינטרנט אחרות. בעלי בתי קפה יכולים להשקיע ברשת אלחוטית משלהם. זה לא יקר וזו הוצאה מוכרת במס.



10.Bug Report - לסיום, אולי הבאג הכי מעצבן שיש באקספלורר בגרסת 6.0 הפופולרי. המחשב נתקע? עכשיו מופיע חלון ה-Bug Report, אלא שהוא סוגר לנו את הדפדפן בדיוק באמצע הקריאה או העבודה. ההמלצה שלנו - עברו לפיירפוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully