וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעננה - צפויה התייצבות

אריק מירובסקי

17.4.2008 / 11:07

בשנה החולפת המשיכה מגמת עליית המחירים ברעננה



כללי: בשנה החולפת המשיכה מגמת עליית המחירים ברעננה. נראה כי מיצובה כעיר איכותית פרץ מעבר לישראל הודות לביקושים הרבים של תושבי חוץ לרכוש דירות בעיר, גם מקרב קהילות שאינן אנגלו סכסיות (שגילו את העיר כבר לפני שנים רבות).







הביקושים הגדולים פוגשים מציאות עירונית דלילה בפרויקטים חדשים, ולכן נרשמו בשנה החולפת, בדיוק כמו ב-2006, עליות מחירים של 5%-10%. יחד עם זאת בשלושת החודשים האחרונים, ובהמשך לטלטלה בשווקים העולמיים, קטנו היקפי הביקוש למגורי היוקרה בעיר.



שני האזורים היוקרתיים ביותר בעיר הם במזרחה, בסביבות הרחובות אח"י דקר ואחד העם, וכן במערב העיר באזור כפר גנים וברחובות יהודה לוי וגורדון. בשנה החולפת נעשו בעיר בין 80 ל-100 עסקות ברמה של למעלה מ-3.6 מיליון שקל, קרי מיליון דולר, כולל עסקה בה נמכר בית על מגרש של שלושת רבעי דונם, שגודלו הבנוי הוא כ-500 מ"ר, במחיר של 12.6 מיליון שקל (כ-3.5 מיליון דולר).



דוגמאות: קוטג'ים ממוצעים ברעננה נמכרים לפי רמה של 14 אלף שקל למ"ר, ואילו מחירה של קרקע מממוצעת בעיר עומד על כ-8,300 שקל למ"ר, כאשר העדיפות היא בעיקר למגרשים גדולים בני חצי דונם ומעלה.



הנכסים הזולים ביותר בעיר הם דירות ישנות שנבנו לפני למעלה מ-20 שנה, כאלה יש רבות במרכז העיר, והן נמכרות ברמה של 9,000-12,000 אלף שקל למ"ר. דירות חדשות במרכז העיר - וכאלה יש מעטות - נמכרות במחיר של 14,000 שקל למ"ר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully