וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בארה"ב ממשיך להכות בבנק הפועלים

שרון שפורר

17.4.2008 / 10:52

רושם ירידה נוספת של 262 מיליון דולר בערך תיק האג"ח מגובה נכסים. מבצע גם מחיקה קבועה שתפגע ברווח בהיקף של 43 מיליון דולר

ערב חג הפסח - בנק הפועלים שחרר הבוקר דיווח מאוד קשה לבורסה ולפיו חלה ירידת ערך נוספת בתיק האגח מגובה הנכסים של הבנק בהיקף של כ-262 מיליון דולר. ירידת ערך זו מצטרפת לירידת ערך של כחצי מיליארד דולר עליה דיווח הבנק בחודשים האחרונים. בסך הכל המחיקות בערך התיק לכ-762 מיליון דולר. הבנק מסווג את הירידות כירידה זמנית ואינו מפריש אותה לדו"ח הרווח והפסד שכן הוא מקווה ששוק האג"ח מגובה הנכסים יתאושש ואיתו גם מחירי הנכסים שמחזיק הבנק.

ירידת הערך הזמנית עליה דיווח הבנק מורכבת מירידה נוספת של כ-209 מיליון דולר בערך תיק האג"ח מגובה המשכנתאות (MBS) בניו יורק וירידה נוספת של 25 מיליון דולר באג"ח מגובה משכנתאות בלונדון. בנוסף לכך חלה ירידה גם בהחזקות הבנק במכשירים מסוג CDO בארה"ב ובאנגליה של כ-23 מיליון דולר. מיליון דולר נוספים נרשמו כירידת ערך זמנית בגין ההשקעה ב-SIV.

הבנק דיווח כי הוא ממשיך לקיים בחינה חשבונאית בנושא ההשקעה שלו בנכסים מגובי משכנתאות ויקבל החלטה באשר לסיווג ירידת הערך הזמנית של כ-262 מיליון דולר לקראת אישור הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של השנה.

מלבד ירידת הערך הזמנית הבנק מבצע גם מחיקה קבועה - שתפגע ברווח שלו ברבעון הראשון של השנה בהיקף שעומד נכון להיום על 43 מיליון דולר - אך עשוי לגדול עד לדו"חות הכספיים של הבנק לרבעון הראשון או אחריו. המחיקה נובעת מירידת ערך שהניבה לבנק הפסד קבוע של 26 מיליון דולר במכשירי SIV - בהמשך למחיקה ענקית של כ-290 מיליון דולר שביצע הבנק בשנת 2007. בנוסף מבצע הבנק מחיקה בשל השקעה במכשירים נגזרים מסוג CDO של כ-17 מיליון דולר.

מלבד המחיקות, כלל הדו"ח המיידי של בנק הפועלים גם סעיף משמעותי נוסף שכולל את ההתייחסות של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו למאורעות בבנק. חזקיהו הורה לפועלים לשקלל את ההחזקות ב-MBS מסוגי ALT A ו-ALT B - סוגים שמייצגים לווים שהמסמכים בגינם כאשר נטלו משכנתאות לא הגיעו במלואם או הגיעו לא תקינים ולכן הם מסוכנים יותר מלווים איכותיים - ולשקלל את האחזקות גם ב-CMBS שהם נכסים מגובי משכנתאות לחברות (ולא למגורים) בשיעור כפול מערכם בספרי הבנק לצורך חישוב יחס ההון לנכסי הסיכון של פועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully