וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה - עליות המחירים ממשיכות

אריק מירובסקי

17.4.2008 / 11:10

נתניה היא אחת מהערים המבוקשות ביותר בישראל בשנה האחרונה



כללי: נתניה היא אחת מהערים המבוקשות ביותר בישראל בשנה האחרונה, תוך שהיא מרכזת היקפי בנייה משמעותיים. הביקושים הערים לשכונה המזרחית קרית השרון המשיכו גם השנה, כאשר בשנה האחרונה החלה הבנייה בפועל בשכונת עיר ימים במערב העיר, הנמצאת לצד שכונת רמת פולג המבוקשת. תושבי חוץ רבים, שרכשו דירות בעיר בשנה החולפת, הביאו להעלאת תגי המחיר, בעיקר באזורים הקרובים לים כמו שדרות ניצה ונת 600.



דוגמאות: שכונת קרית השרון שבמזרח העיר המשיכה גם השנה להיות הקטר של העיר, עם היקפי מכירות ובנייה מרשימים במיוחד. השכונה מושכת בעיקר זוגות צעירים ומשפרי דיור. בשנה שעברה תומחר חדר בשכונה בכ-200 אלף שקל, כאשר נכון לעכשיו, המחיר הוא כ-240 אלף שקל בממוצע, מה שמצביע על עלייה חדה במחירי השכונה.







שכונת רמת פולג הוותיקה בדרום העיר ממשיכה להיות מבוקשת, המחירים בה גבוהים באופן מסורתי בכ-10%-20% בממוצע ממחירי הדירות בקרית השרון, למעט דירות בקרבת הים או כאלה עם נוף לים, בהם המחירים גבוהים אף יותר ועומדים על כ-320 אלף שקל לחדר. מחירי בתים צמודי קרקע שמרו על רמתם ואף עלו, כאשר ניתן למצוא בתים בשכונה במחירים של החל ב-1.7 מיליון שקל ועד 5 מיליון שקל.



בצמוד לרמת פולג החלה השנה בניית שכונת עיר ימים, בה ייבנו מגדלי מגורים רבים, שדייריהם ייהנו בעיקר מקרבה ונוף לים. השכונה מבוקשת בעיקר מצדם של משפרי דיור מבוססים מנתניה עצמה ומשאר אזור השרון, וכן מצדם של תושבי חוץ.



רמות המחירים בדירות המגורים בשכונה הן גבוהות - עלות של חדר נעה סביב 300-350 אלף שקל בממוצע. כל הפרויקטים במתחם הנם יוקרתיים, כאשר פנטהאוזים נמכרים במחירים של למעלה מ-5 מיליון שקל.



צפונית לעיר ימים ניצבת שכונת נת 600 (נוף הטיילת), הנחשבת לשכונה היקרה ביותר בנתניה. כאן ניתן למצוא פרויקטים יוקרתיים, חלקם בבנייה רוויה וחלקם בבתים צמודי קרקע. השכונה מבוקשת במיוחד על ידי תושבי חוץ, בשל הנוף הנשקף ממנה לים. מחירי הדירות והבתים עלו בשנה האחרונה בכ-20% וכיום עלות חדר נעה סביב 430 אלף שקל.



אזור נוסף שרשם עליות מחירים חדות בשנה החולפת הוא שדרות ניצה שבמרכז הוותיק של העיר. רמות המחירים ברחוב וברחובות הצמודים לו, שחביבים על תושבי חוץ, נגזרים בהתאם למיקום ולנוף הנשקף לים מכל דירה. המחירים נעים בין 16 אלף שקל ל-20 אלף שקל למ"ר, ומצביעים על המשך מגמת עליית המחירים.



במרכז העיר הישן (רחובות הרצל, שדרות בנימין והרחובות הסמוכים אליהם), וכן בשכונות הוותיקות האחרות בעיר, לא נרשמו עליות מחירים כלשהן. באזורים אלה המחירים הגבוהים ביותר שניתן להשיג הן ברמה של 190 אלף שקל לחדר.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully