וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון ג'וניור חוזר לשחק בשוק ההון

שרית מנחם

17.4.2008 / 11:37

לא ברור מהו מקור המימון, אבל עופר הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר, ישלם 5.5 מיליון שקל תמורת 21% מחברת השילוח אייביטראנס

לפני יותר משלוש שנים הסתיימה הרפתקה גדולה ולא מוצלחת של עופר הירשזון, בנו של אברהם הירשזון, בבורסה של תל אביב. אתמול התברר שהירשזון הצעיר עושה את דרכו חזרה לאחד העם. חברת השילוח הבינלאומית אייביטראנס הודיעה כי עופר הירשזון ירכוש מאברהם שלום ביריאן, בעל השליטה באייביטראנס, 21% ממניות החברה לפי שווי של 27 מיליון שקל. הירשזון ישלם כ-5.5 מיליון שקל על המניות.

חזרתו של הירשזון לשוק ההון מעניינת, משום קצת לא ברור מהיכן הגיע הכסף לרכישת המניות. שכן עם יציאתו מהבורסה נותר הירשזון עם חוב ענק של יותר מ-100 מיליון שקל לבנק הפועלים. עופר הירשזון חוזר גם במקביל להתמודדות של אביו על חפותו. בסוף 2007 פירסמה הפרקליטות טיוטת כתב אישום חמורה נגד אברהם הירשזון והוא נאלץ להתפטר מתפקיד שר האוצר.

ביריאן ועופר הירשזון כבר עשו עסקים יחד. אייביטראנס היתה בגלגולה הקודם חברת האחזקות של הירשזון ושותפו צבי ברק ונקראה "הירשזון-ברק". בתחילת 2005 רכש ביריאן מהירשזון את החברה כשלד בורסאי ויצק לתוכה את פעילות השילוח. הסיבה שהירשזון מכר את השליטה ונפרד מהבורסה היא החובות הכבדים שאליהם נקלעה פעילותו. הוא ניסה להקים חברת אחזקות גדולה, אך לא הצליח וגרם הפסדים עצומים לבעלי המניות של החברות בקבוצה שלו. נראה כי היחידים שהרוויחו היו הירשזון ושותפו ברק, שלמרות ההפסדים משכו משכורות של מיליוני שקלים לאורך השנים.

ההתחלה היתה ב-2000, אז רכש הירשזון את החברה שנקראה "עוז השקעות". האשראי הנדיב שקיבל אז עופר הירשזון קושר לא פעם לייחוסו המשפחתי, וכך גם היחס הנוח גם לאחר שהוא לא עמד בהתניות הפיננסיות של הבנקים. ארבע שנים לאחר שנרכשה החברה היא רשמה הפסד מצטבר של 70 מיליון שקל ושוויה צנח מ-45 מיליון שקל בעת שהירשזון רכש אותה ל-5.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully