וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף להשמנה? בית המשפט קבע כי מסעדות בניו יורק יחויבו לציין את הערך הקלורי של המנות ליד מחיריהן

ניו יורק טיימס

17.4.2008 / 12:16

השופט: הצגת הערך הקלורי תסייע בהורדת שיעור האנשים הסובלים מהשמנת יתר

ההחלטה, שנתקבלה על ידי השופט ריצ'ארד ר. הולוול מבית המשפט המחוזי במנהטן, דחתה את טענת אגודת המסעדות כי החוק נוגד את התיקון הראשון לחוקת ארה"ב.



לפי החוק החדש, כל רשת מסעדות שלה למעלה מ-15 סניפים ברחבי ארה"ב תהיה חייבת להציב ערך קלורי של כל מנה בתפריט לצד המחיר. החוק יהיה תקף עבור 2,000 מסעדות בניו יורק, המהוות כ-10% מכלל המסעדות בעיר.



השופט קיבל את טענת משרד הבריאות המקומי כי הצגת הערך הקלורי של המנות תסייע להוריד את שיעור האנשים הסובלים מהשמנת יתר. מומחים בניו יורק טוענים כי שיעור השמנת היתר בארה"ב מגיע לכדי מגיפה.



צ'אק האנט, דובר אגודת המסעדות בניו יורק, אמר כי הוא מאוכזב מהחלטת בית המשפט. האנט טען כי ההחלטה תגרום לנזק בלתי הפיך למסעדות, והוא מעריך שבערעור יהפוך בית המשפט את החלטתו.



"אנחנו ממשיכים לטעון כי כל מסעדה צריכה להחליט מה היא הדרך הטובה ביותר לספק ללקוחותיה את הערכים התזונתיים של המזון שהיא מגישה", אמר האנט, והוסיף: "מרבית המסעדות שיושפעו מהחלטת בית המשפט כבר מציגות כיום את המידע הנדרש, רק בפורמט אחר".



עם זאת, נציב הבריאות בעיר ניו יורק, דוקטור תומאס ר. פרידן, קרא להחלטת בית המשפט "ניצחון עבור תושבי ניו יורק". "ההחלטה תיתן לצרכנים את המידע שהם זקוקים לו, ומתי ואיפה שהם זקוקים לו", אמר פרידן, והוסיף: "אם הצרכנים ירצו להשתמש במידע - נפלא. אם לא - זוהי הזכות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully