וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון ראשון מעודד לצ'קפוינט: רשמה עלייה של 17% בהכנסות ל-192 מיליון דולר והביסה את התחזיות

TheMarker

17.4.2008 / 14:21

הרווח המתואם של צ'קפוינט עלה ב-19% במהלך הרבעון

הרווח המתואם של צ'ק פוינט (Non-GAAP) הסתכם במהלך הרבעון ב-93.4 מיליון דולר, או 43 סנט למניה, עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (GAAP) של החברה רשם עלייה של 67% ל-78.3 מיליון דולר, לעומת רווח GAAP של 46.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התחזית הממוצעת בשוק הייתה להכנסות של 187 מיליון דולר ולרווח מתואם של 41 סנט למניה.



צ'ק פוינט היא אחת מחברות אבטחת המידע הגדולות בעולם ונמנית על שלוש החברות המובילות בתחום התוכנות לאבטחת רשתות מחשבים המחוברות לאינטרנט ולאבטחת נתונים. הכנוסותיה זינקו במהלך הרבעון ב-17% ל-191.6 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 164 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2007, על רקע עלייה של 17% במכירות המוצרים והרישיונות.



התחזית המוקדמת של צ'ק פוינט לרבעון הראשון של 2008, שפורסמה לקראת סוף ינואר, כללה צמיחה של 18%-12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לטווח של 184-193 מיליון דולר. הרווח הנקי שצפו אז בחברה היה של 35-32 סנט למניה (78-71 מיליון דולר), או רווח מתואם של 42-39 סנט למניה, לפני הפחתות חד-פעמיות והוצאות על אופציות.



יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שוויד, אמר עם פרסום התוצאות כי "אנחנו מאד מרוצים מביצועיה הכוללים של החברה במהלך הרבעון ומאמינים כי הצלחתנו נובעת מההתמקדות הממושכת ביעילות ובמוצרי אבטחה יעילים, המספקים פתרונות לכל צרכי האבטחה של לקוחותינו ברחבי העולם".



האנליסט גארט בקר השלישי, מבנק ההשקעות , העריך שלשום כי צ'קפוינט תדווח על תוצאות בהתאם לציפיות השוק ואף טובות יותר, הודות להמשך ההתעניינות בשוק במוצרי האבטחה שלה, המשלבים חומרה ותוכנה, ולשיפור במכירות התוכנות לאבטחת נתונים שיחפו על החולשה במכירות לחברות השירותים הפיננסיים.



להערכתו, המוצרים המשולבים החדשים, המספקים הגנה כוללת לחברות וארגונים, יסייעו בשמירת המומנטום החיובי ויבלמו את ההשפעה השלילית מהאטה אפשרית בהשקעות המגזר הארגוני במוצרי IT.



בקר צפה גם שיפור במכירות התוכנות לאבטחת נתונים, שהיו חלשות יחסית במחצית השניה של 2007. תוכנות אלה, מתוצרת החברה הבת פוינסק, מגינות על מחשבים ניידים ומחשבי כף יד המחוברים אלחוטית לרשתות המחשוב הארגוניות. בקר חזר על המלצתו לקנות את מניית צ'ק פוינט והעריך כי היא עשויה להגיע תוך שנה למחיר של 28 דולר - 32% יותר ממחירה הנוכחי בנאסד"ק. מחיר היעד שלו משקף מכפיל של 14 על הרווח הצפוי ב-2009.



עם זאת, כמו אנליסטים אחרים, בקר לא מיהר להעלות את התחזית השנתית שלו לביצועי החברה ב-2008 כולה, וציין כי הוא מעדיף להמתין עד לקבלת עדכונים מצד החברה. אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של צ'ק פוינט, אמר כי השנה הנוכחית תהיה טובה עבור החברה אלא אם הסביבה המקרו כלכלית תקלקל אותה. עם זאת, הוא הדגיש, גם בסביבת מקרו קצת מגמגמת הביצועים עדיין יהיו טובים. כעת ימתינו בשוק לראות האם התחזית הזאת תישאר בתוקפה או לחילופין תשונה לטובה או לרעה.



נכון לחודש ינואר, התחזית של צ'קפוינט היתה שמרנית יחסית בשל החששות ממיתון בארה"ב, וכללה צמיחה של 12%-7% בהכנסות לטווח של 820-780 מיליון דולר, ולרווח מתואם של 1.81-1.71 דולרים למניה. בקר צופה הכנסות של 808 מיליון דולר ורווח מתואם של 1.78 דולרים למניה - בטווח העליון של תחזית החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully