וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פארק פלאזה של אלי פפושדו נכנסת לרוסיה: תנהל 15-20 מלונות שיוקמו על ידי רנובה הרוסית

מיכאל רוכוורגר

17.4.2008 / 14:41

רנובה מצויה בשליטת המיליארדר ויקטור וקסלברג

ההסכם שחתמה פארק פלאזה, הוא עם חברה בקונצרן רנובה (Renova Group). רנובה מחזיקה חברות שונות בתחומי האנרגיה, אלומיניום, נפט, אלקטרו-מכניקה, כימיה, תקשורת, ננו-טכנולוגיה, פיננסים ונדל"ן ברחבי רוסיה והעולם.



בתי מלון של רנובה, יישאו את המותג פארק פלאזה ויוקמו בערים הגדולות ברוסיה, המונות אוכלוסיה של כ-500 אלף איש ומעלה, בהן מוסקווה וסנט פטרסבורג. במסגרת ההסכם בין הצדדים, תנהל פארק פלאזה את בתי המלון שיוקמו למשך תקופה של 20 שנה.



כמו כן, סוכם, כי פארק פלאזה תספק לרנובה שירותי ייעוץ באיתור הנכסים המתאימים להקמת הרשת ובתכנון המלונות. בין היתר, ייבחנו אפשרויות של הקמת בתי מלון חדשים על הקרקעות שיירכשו, ולחילופין, שיפוץ ושדרוג של בתי מלון קיימים תוך התאמתם לסטנדרטים של מלונות פארק פלאזה.



על פי גורמים בענף המלונאות ברוסיה, חברות המנהלות בתי מלון בסדר גודל דומה לאלו שיוקמו על ידי רנובה, נהנות מדמי ניהול שנתיים בטווח של בין 500 אלף יורו למיליון יורו בשנה, כך שפארק פלאזה צפויה לקבל דמי ניהול שנתיים מצטברים בהיקף של כ-15 מיליון יורו, לאחר השלמת בתי המלון.



רנובה מצויה בשליטת האוליגרך ויקטור וקסלברג (50). על פי כלי התקשורת הרוסית, הונו של וקסלברג מוערך בלמעלה מ-11 מיליארד דולר, והוא נחשב אחד מ-15 האנשים העשירים ברוסיה.



וקסלברג, מהנדס מחשוב ומכונות בהשכלתו, עזב בסוף שנות ה-80 את תחום המחקר ופנה לעסקים פרטיים. בתחילת שנות ה-90 ייסד את רנובה, ובמרוצת השנים הפך את החברה לאימפריה בקנה מידה עולמי, המנהלת נכסים בשווי של למעלה מ-18 מיליארד דולר.



בשנה שעברה וקסלברג, המחזיק בקונצרן סואל בתחום האלומיניום, היה מעורב בעסקת ענק ברוסיה, אשר במסגרתה הוא הפך לאחד השותפים ב-UC Rusal, חברת האלומיניום הגדולה בעולם. וקסלברג ידוע ברוסיה כמי שאוסף יהלומים ומוצרי זהב שונים, ולא נרתע מלהשקיע סכומי כסף אדירים לשם כך.



בוריס איוושה, מנכ"ל פארק פלאזה אמר כי: "אנו מאמינים, כי ברוסיה קיים צורך גדול בבתי מלון מודרניים, בעקבות הגידול החד בהיקפי התיירות הנכנסת לרוסיה ובעקבות פריחתה הכלכלית בשנים האחרונות, וסבורים שקיים ברוסיה פוטנציאל עסקי משמעותי עבורנו".



עסקה זו מצטרפת לעסקה עליה דיווחה פארק פלאזה, על כניסה לפעילות בקרואטיה, אשר במסגרתה רכשה 20% מחברת השקעות במלונאות קרואטית בשם Bora תמורת כ-130 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully