וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לשכת המסחר והתעשיה באזור חיפה והצפון: "הממשלה הוציאה עלינו חוזה"

רננה מור

17.4.2008 / 15:58

במכתב ששיגר לראש הממשלה האשים עודד פלר שהממשלה מחסלת את סיכויי הפיתוח של חיפה והצפון

אותן החלטות רשלניות בהן מאשים פלר את ראש הממשלה, כוללות את ההחלטה לביטול הגדרת העיר חיפה כאזור עדיפות לאומית ב' לטכנולוגיה, מינויו של מנכ"ל חדש לנמל חיפה, וכן עיכובים והקפאות מצד משרדי הממשלה השונים בשורה של פרויקטים גדולים שתוכננו עבור חיפה והצפון.



לדברי פלר, ההחלטה על ביטול הגדרת חיפה כאזור עדיפות לאומית ב' לטכנולוגיה תגרום לכך שחברות טכנולוגיות רבות ששקלו להקים את מרכזיהן בחיפה, יעדיפו את אזור המרכז או אזורים אחרים המקנים להן הטבות. "אין טעם להיכנס לוויכוח עם ראשי הערים הסמוכות לחיפה בדבר זכאותם לעדיפות זהה, אלא לעשות את המעשה הנכון ולכלול אותם גם אותן בהגדרת אזור עדיפות לאומית", אומר פלר.



עוד נטען במכתב, כי החלטת שר התחבורה - שאול מופז - למנות את האלוף יוסף מישלב - מתאם פעולות הממשלה בשטחים - למנכ"ל נמל חיפה נובעת משיקולים פוליטיים ולא ענייניים. "לאותו אדם אין ולא כלום עם תחומי ספנות ותחבורה ובודאי לא עם נושא מקצועי כל כך כמו ניהול הנמל, שהוא המנוף הכלכלי העיקרי של הצפון כולו", אומר פלר.



הפרויקטים שפלר מאשים את הממשלה בעיכובם, כוללים את החלטת הממשלה להקצות 800 מיליון דולר לפיתוח תשתיות הנמלים שעדיין לא מומשה; הפיכת שדה התעופה של חיפה לנמל תעופה בינלאומי; והקמת המסילה בין חיפה לירדן - רכבת העמק - שהיתה אמורה להשתלב בפיתוח הכלכלי של חיפה כמרכז סחר בינלאומי.



ההחלטה להקצות 800 מיליון דולר לנמלים אמנם התקבלה, אך שרי האוצר והתחבורה היו אמורים להחליט באיזה נמל יושקע הסכום, "למרות שתאריך היעד נקבע לסוף 2007, טרם התקבלה החלטה שלהם", אומר פלר, "אם התקציב כבר קיים, לא ברור למה לוקח כל כך הרבה זמן לקבל החלטה".



גם ההחלטה על הקמת נמל תעופה, שהתקבלה לפני מספר שנים, הוכרזה פעמיים על ידי הממשלה כפרויקט לאומי. כרגע מסתמן כי שדה התעופה יוקם במגידו, "לראש עיריית חיפה הוצע לוותר על הקמת השדה תמורת פיתוח הנמל", אומר פלר, "אך היום אנו רואים ששדה התעופה במגידו מתפתח, אך אין כל תוכנית לפיתוח הנמל".



ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי ממשלת ישראל מכירה בצורך הלאומי החיוני בהמשך הפיתוח של נמל חיפה, ואכן התקבלה החלטה לקדם הליכי תכנון ופיתוח של רציף נמל אחד לפחות. עיתוי ביצוע הפרויקט תלוי בוועדה בין-משרדית לפיתוח נמלי ישראל, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. עוד נמסר כי בימים אלו מתגבשת תוכנית המשך לתוכנית הממשלתית לחיזוק הצפון, במסגרתה יושקעו כספים רבים בפיתוח חיפה ומפעליה.



ממשרד האוצר והתחבורה לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully