וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור קטניות: מצרים מצמצמת את גידול האורז כדי לחסוך במים

סוכנויות הידיעות

17.4.2008 / 16:16

השטחים החקלאיים יוקצו לגידול תירס לצורך אפיית לחם

הממשלה המצרית תקצה השנה שטח חקלאי של 1.6 מיליון דונם לגידול תירס, בנוסף ל-8.4 מיליון דונם של שדות תירס קיימים. בתוך 10 שנים יגיעו שטחי התירס ל-12 מיליון דונם.



עבאזה ציין בראיון שקיים בניו דלהי כי הדאגה העיקרית של מצרים היא המחסור במים לאוכלוסיה, ושעל הרשויות למצוא את הדרכים היעילות ביותר לצריכת המים. הודעת משרד החקלאות המצרי, המצטרפת להחלטה שהתקבלה לאסור על יצוא אורז למשך שישה חודשים, עלולה להגביר את המחסור העולמי באורז, ואת עליית מחירו של "מזון העניים", שהכפיל את ערכו בשנה האחרונה. עבאזה ציין כי עבור מצרים, שמדבר מכסה 90% משטחה, אין סכנה להיווצרות מחסור באורז, מכיוון שהמדינה מייצרת יותר אורז מכפי שהיא צורכת.



האורז זקוק לכמות גדולה של מים בהשוואה לגידולים אחרים. במקומות מסוימים ישנה מחלוקת ציבורית סביב גידול האורז, כמו למשל בארצות הברית ובאוסטרליה, שם מגדלי האורז מנצלים 7% ממשאבי מים של המדינה כדי לייצר רק 0.02% מהתל"ג. עם זאת, במדינות בהן ישנם משקעים רבים, משמשים שדות האורז דווקא כאמצעי לשמור על מאזן מים יציב וכשיטה להיאבק בשיטפונות.



עליית מחירי המזון הביאה לתסיסה חברתית במצרים. שבעה אנשים נהרגו ב"מהומות הלחם" האחרונות. כ-85% ממחיר הלחם המצרי, שהתירס הוא מרכיב עיקרי בו, מסובסד בידי הממשלה. מחירי החיטה עלו ב-200% מאז תחילת השנה, ומעיקים על הכלכלה המצרית, יבואנית החיטה השנייה בגודלה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully