וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומברס טכנולוג'י הגישה הצעת רכש מלאה לאג"ח שלה ב-419.5 מיליון דולר

עומרי כהן

17.4.2008 / 19:23

המועד האחרון להיענות להצעה נקבע ל-15 במאי

המועד האחרון להיענות להצעה נקבע ל-15 במאי. אם תיענה הצעת הרכש במלואה, תוציא קומברס מקופתה 419.5 מיליון דולר לתשלום בעבור האג"ח שלה, ומאזנה ייהפך נקי מהלוואות. בידי קומברס היו מזומנים וניירות ערך סחירים בשווי של 1.43 מיליארד דולר, נכון לסוף יולי 2007. כך שהחברה מסוגלת לממן את הצעת הרכש ממקורותיה.



האג"ח של קומברס הונפקו ב-2003 ומיועדות לפדיון רק ב-2023. האג"ח אינן משלמות ריבית וניתנות להמרה למניות לפי מחיר של 18 דולר - גבוה ב-15% יותר ממחיר המניה הנוכחי בוול סטריט (15.7 דולר). אתמול נסחרו האג"ח בנאסד"ק לפי מחיר של 89 סנט לכל 1 דולר ערך נקוב, המשקף תשואה לפדיון של 0.78%.



קומברס מספקת שירותי ערך מוסף ותוכנות בילינג (חיוב) למפעילות טלקום. חברת דירוג האשראי סטאנדרד אנד פור'ס (S&P) חתכה בחודש שעבר את דירוג האג"ח של קומברס לרמה של +B מרמה קודמת של BB-. זאת, בשל חוסר יכולתה של חברת ההיי טק הישראלית לפרסם את תוצאותיה הכספיות בשנתיים האחרונות. התחזית להחזר החוב נותרה שלילית.



הוכנסה החברה לרשימת המעקב של S&P כבר לפני כשנתיים לאחר שחברת ההיי טק הישראלית מינתה ועדה מיוחדת לבדיקת דרך הענקת התגמולים לבכיריה. עקב כך השהתה קומברס את פרסום דו"חותיה הכספיים. ההודעה על מינוי הוועדה היתה הסנונית הראשונה בפרשת הבקדייטינג (תיארוך בדיעבד) של האופציות שחולקו למנהלי החברה - ושבעקבותיה התפטרו היו"ר והמנכ"ל, קובי אלכסנדר, ושניים מעוזריו.



בדיקת הפרשה הביאה לגילוי תרמיות בדרך רישום האופציות - ובעקבותיה החלה קומברס לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים שהיא החלה להגיש לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) בתחילת שנות ה-90. תיקון תאריכי החלוקה דורש מהחברה לחשב מחדש את עלות האופציות שחולקו - מה שצפוי להפחית בצורה ניכרת את רווחיה באותן שנים. במהלך הבדיקה התגלו גם כשלים גם בדרך שבה הכירה החברה בהכנסות מפרויקטי תוכנה מורכבים וארוכי טווח. כתוצאה מכך הושפעו גם נתוני הרווח וצבר ההזמנות שדווחו לציבור.



בסוכנות הדירוג ציינו אז כי הפחתת הדירוג משקפת את החששות הנובעים מאי יכולתה של קומברס להגיש את דו"חותיה הכספיים ל-SEC מאז תחילת 2006, בשל חקירת נושא עניין האופציות, המניפולציה ברישום הרווחים והצורך לבחון מחדש את דרך ההכרה בהכנסות.



כמו כן חששו ב-S&P מהתחייבויות כספיות אפשריות של החברה שעשויות לנבוע מהתביעה הייצוגית שהגישו נגדה בעלי המניות בשל הפסדיהם הכספיים מהפרשה; מחקירת ה-SEC נגדה; וכן מהלוואה בסך 650 מיליון דולר שלקחה על עצמה החברה הבת (57%) לצורך מימון רכישת החברה המתחרה, וויטנס. הלוואה זו - ש-40 מיליון דולר מתוכה כבר הוחזרו לפני כמה חודשים - מגדילה את ההתחייבות המאוחדת של קומברס ומחלישה את מצבה הפיננסי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully