וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות ירדו לראשונה זה 3 ימים; שווי השוק של נוקיה נחתך ב-11 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

17.4.2008 / 19:34

בורסת לונדון ירדה ב-1.1%; רוש ירדה ב-3.5%

נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, נפלה ב-14% - הירידה היומית החדה ביותר מאז שנת 2004, אשר חתכה את שווי השוק של החברה ב-11 מיליארד דולר - לאחר שדיווחה על רווח נקי של 1.22 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של השנה, גידול 25% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת אך פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 1.38 מיליארד יורו.



עוד בלטה היום במגזר הטכנולוגיה מניית קאפ ג'מיני (סימול CAP.PA), חברת שירותי המחשוב הגדולה באירופה, אשר עלתה ב-4.3% לאחר שמנכ"ל החברה, פול הרמלין אמר באסיפה השנתית של בעלי מניות קאפ ג'מיני, כי אין כל סימני האטה בעסקי החברה.



רוש (סימול ROG.VX), יצרנית התרופות למחלת הסרטן הגדולה בעולם, ירדה ב-3.5% לרמתה הנמוכה ביותר מאז קיץ 2005, לאחר שדיווחה על ירידה של 4% בהכנסותיה ברבעון הראשון של השנה, ל-10.9 מיליארד פרנק שווייצי (10.9 מיליארד דולר), בעקבות ירידה במכירות התרופה טמיפלו לטיפול במחלת שפעת העופות, ועל רקע והיחלשות הדולר. תחזית האנליסטים היתה כי החברה תרשום הכנסות של 11.24 מיליארד פרנק.



פראנס טלקום (סימול FTE.PA), חברת הטלפון השלישית בגודלה באירופה, ירדה ב-4.8% לאחר שסמנכ"ל הכספים של החברה אמר בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי פראנס טלקום בוחנת אפשרות לרכישת טליה סונרה (סימול TLSN.ST), חברת הטלפון הגדולה ביותר בסקנדינוויה, או טלנור (סימול TEL.OL) הנורווגית.



מגמה חיובית נרשמה במגזר הבנקאות הצרפתי לאחר שבנק ההשקעות גולדמן סאקס העלה את מחיר היעד למניית סוסייטה ז'נרל (סימול GLE.PA), הבנק השלישי בגודלו בצרפת. מניית סוסייטה עלתה ב-4.3%; קרדי אגריקול (סימול ACA.PA) הוסיף 1.5%.



סודסקו (סימול EXHO.PA), חברת שירותי המזון השנייה בגודלה בעולם, זינקה ב-9.4% - הקפיצה היומית החדה ביותר זה קרוב לארבע שנים - לאחר שדיווחה על גידול של 10.4% ברווחיה במחצית השנה האחרונה, מעל לתחזיות האנליסטים. כמו כן הודיעה החברה על תוכנית לקנייה חוזרת של מניותיה בסך 530 מיליון יורו (844 מיליון דולר), ושבה ואישרה את תחזיותיה לשנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully