וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

17.4.2008 / 23:44

נאסד"ק איבד 0.4% ודאו ג’ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 12,620. נתונים בנוגע לקשיי נזילות שהביאו להנפקה נוספת בג'יי פי מורגן דחפו למגמה שלילית

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים. נתונים בנוגע לקשיי נזילות שהביאו להנפקה נוספת בג'יי פי מורגן, יחד עם דו"חות שליליים של מורגן סטנלי והחמצת תחזיות של ענקית הסלולר נוקיה דחפו את השווקים למגמה שלילית.

נאסד"ק איבד 0.4% לרמה של 2,341 נקודות, דאו ג’ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 12,620 - ו-S&P 500 עלה ב-0.1% לרמה של 1,365 נקודות.

בשוק הסולידי, נרשמו ירידות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן עלתה ב-0.033%, לרמה של 3.759%.

הדיווחים על קשיי הנזילות בבנקים האמריקאים לא הפסיקו להגיע. לדברי מקורבים לבנק, צפוי ג’יי.פי מורגן צ’ייס, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, להנפיק מניות בכורה בשווי של 6 מיליארד דולר - לאחר שדיווח אתמול על נפילה של 50% ברווחיו ברבעון הראשון. המניות צפויות להניב דיווידנד קבוע של 7.9% ל-10 שנים.

בנק ההשקעות מריל לינץ’ רשם את ההפסד הרבעוני השלישי ברציפות, לאחר שנאלץ לבצע מחיקות של למעלה מ-6 מיליארד דולר ולאחר ירידה של 40% בעמלות מבנקאות השקעות.

לאחר פרסום הדו"ח, הודיע הבנק כי הוא מתכנן לקצץ 4,000 משרות בחברה, במטרה לחסוך בעלויות של 800 מיליון דולר בשנה. כתוצאה מהקיצוצים המתוכננים, צופה מריל לינץ' לרשום הוצאה של 350 מיליון דולר ברבעון השני.

מניית נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, נפלה ב-14% לאחר שפירסמה היום את דו"חותיה. החברה דיווחה כי רשמה עלייה של 25% ברווחיה בהובלת מכירות טלפונים סלולרים באסיה, באמריקה הלטינית ובאפריקה. עם זאת, רווחיה החמיצו את תחזיות האנליסטים.

מניית אינטל, היצרנית הגדולה בעולם של מעבדים למחשבים ולשרתים, זינקה ב-5.8% בתגובה לתחזית טובה מהצפוי לרבעון השני של השנה שפורסמה אמש, לאחר סיום המסחר. החברה דיווחה על גידול בהכנסות של 9.8%, ל-9.7 מיליארד דולר.

מניית יצרנית האופנועים, הארלי דייווידסון (סימול HOG), איבדה 1.9% - לאחר שהזהירה כי תרשום רווח שנתי נמוך מהתחזיות, תקצץ את היקף הייצור שלה ותפטר מאות עובדים. זאת, על רקע ירידה בביקוש לאופנועים מתוצרתה בעקבות ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב.

החברה צופה כעת לרשום נפילה של 20%-15% ברווחיה בשנת 2008, או רווח של 3.18-3 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לגידול של 7%-4% ברווחיה - או רווח שנתי של 4-3.89 דולרים למניה.

מניית גוגל מזנקת ב-12%

מניית ענקית המכירות הפומביות אי-ביי נסחרה על רקע פרסום דו"חותיה אמש לאחר המסחר. החברה דיווחה על עלייה של 22% ברווחיה ברבעון הראשון ועל רווח נקי בסך 459.7 מיליון דולר, או 34 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-2.19 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת הרבעון הקודם.

מניית ענקית החיפוש ברשת, גוגל, מזנקת ב-12% לאחר סיום המסחר ונסחרת מעל רף 500 הדולר - לאחר שהחברה פירסמה את דו"חותיה לאחר נעילת המסחר ועקפה את תחזיות האנליסטים - הן בהכנסות והן בשורת הרווח.

ענקית המחשבים דל מרחיבה את נוכחותה בסין, על ידי הסכם למכירת מחשבים שולחניים ומחשבים נישאים של החברה. המחשבים עתידים להימכר בחנויות הרשת הקמעונית הסינית סונינג, השנייה בגודלה למכשירי אלקטרוניקה בסין. בנוסף, דל תכפיל את מספר המחשבים שתמכור ברשת חנויות גום, קמעונית האלקטרוניקה הגדולה בסין.

מניית קומברס טכנולוג'י, זינקה לאחר שספקית שירותי הערך המוסף לחברות סלולר, הודיע על כוונתה לחסל את התחייבויותיה לשוק ההון האמריקאי. אמש, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, הגישה החברה לציבור הצעה לרכישת מלוא איגרות החוב להמרה שהנפיקה בעבר.

קומברס מציעה לבעלי האג"ח שלה מחיר מלא של 1,000 דולר עבור כל חבילת אג"ח בערך נקוב של 1,000 דולר, כך שלמעשה מהווה הצעת הרכש של קומברס מעין הצעה לפידיון מוקדם של האג"ח להמרה שלה.

ספקית פתרונות האבטחה הישראלית צ’ק פוינט התחזקה על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה על עלייה של 19% ברווחיה (Non-GAAP) ברבעון הראשון. הרווח הנקי (GAAP) של החברה רשם עלייה של 67% ל-78.3 מיליון דולר, לעומת רווח GAAP של 46.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. התחזית הממוצעת בשוק היתה להכנסות של 187 מיליון דולר ולרווח מתואם של 41 סנט למניה.

טבע הודיעה היום על תוצאות חיוביות נוספות של מחקר, המדגימות כי טיפול מוקדם בתרופת הדגל שלה, הקופקסון, הפחית את הסיכון להתפתחות מחלת הטרשת הנפוצה ב-45% בהשוואה לקבוצת הביקורת אשר טופלה בתרופת דמה (פלסיבו). נתונים חדשים אלו הוצגו אתמול בכנס השנתי ה-60 של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה (AAN), אשר נערך בשיקאגו.

במקביל הודיעה החברה כי קיבלה אישור מותנה לשיווק תרופה לטיפול במיגרנות, בעלת היקף מכירות של 193 מיליון דולר; אישור סופי לתרופה צפוי להתקבל ב-2012, עם פקיעת הפטנט על התרופה.

ענקית הבילינג אמדוקס פירסמה את דו"חותיה לאחר סיום המסחר. מניית החברה מתחזקת ב-2.8% לאחר הסיום, לאחר שהחברה עקפה את תחזיותיה המוקדמות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully