וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חול המועד: ימים של עליות בבורסה

ירון פרידמן

18.4.2008 / 10:37

פועלים: על פי רוב ימי חול המועד מתאפיינים בתקופה חיובית לשוק המניות. ממליצים לנקוט בעמדת המתנה עם חשיפה מנייתית נמוכה

אופטימיות מסויגת מאפיינת את השבועות האחרונים בבורסה. מדד המעו"ף השלים טיפוס של 10% בחודש האחרון בעקבות השפל של כמעט שנה אליו נחת, כשברקע מעריכים חלק מהפעילים כי הבורסה יכולה לשוב למסלול מסודר של עליות תוך רבעון אחד או שניים.

אם יש משהו שיכול לעזור לבורסה להמשיך את עליות השערים שבוע שישי ברציפות זה חול המועד של פסח שיחול בשבוע הבא. באופן מסורתי, מאופיינים ימי החג בשבוע הבא בעליות שערים. במחלקת המחקר של בנק הפועלים מציינים כי שני גורמי סיכון עיקריים עדיין קיימים ועלולים לשנות את המגמה: האטה בכלכלה - צמיחת המשק צפויה להאט ברבעונים הקרובים, והריבית במשק, שלא צפויה להמשיך ולרדת בעקבות המדד הגבוה בבחודש מארס.

האנליסט ירון פרידמן ממחלקת המחקר של בנק הפועלים מציין כי המשקיעים חשים נינוחים יותר בשבועות האחרונים, והדבר מקבל ביטוי בירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, למרות שהתנודתיות בפועל של השוק עודנה גבוהה. המשמעות היא, שהמשקיעים מעריכים כי התנודתיות בשוק המניות המקומי צפויה להתמתן.

בבדיקה שערך בנק הפועלים עולה כי על פי רוב ימי חול המועד מתאפיינים בתקופה חיובית לשוק המניות, כשמאז 1996 היו רק שנתיים שבהן ירד המדד בתקופה זו: 2002 (על רקע הפיגוע במלון פארק ומבצע חומת מגן), ו-2003, בו ירד המדד בשיעור זניח. בשנתיים נוספות (1996, 2006) שמר המדד על יציבות, וביתר השנים הוא רשם תשואה חיובית. ברור שאין הדבר מבטיח שגם השנה תישמר המסורת החיובית. "אומנם באחרונה נראה כי שוק המניות המקומי, כמו גם דומיו בעולם, מתאוששים מהירידות של הרבעון הראשון, אולם בשל הסיכון, שנותר גבוה, המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר, היא לנקוט בעמדת המתנה עם חשיפה מנייתית נמוכה, תוך התמקדות במניות וענפים דפנסיוויים", כותב פרידמן.

בבנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך מתאם גבוה עם השווקים בעולם. "רמת המכפילים הנוחה בשוק מעניינת ללקוחות בעלי אופק השקעה ארוך טווח. למשקיעים הסולידיים כדאי לשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיוויים, דוגמת קמעונות ותקשורת", מציינים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully