וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי קוגלר, דירקטור ביבמ, על רכישת הסטארט אפ דיליג'נט: "לא תיכננו לרכוש חברה ישראלית"

גיא גרימלנד

18.4.2008 / 15:21

יבמ רכשה את חברת אחסון המידע דיליג'נט תמורת 165 מיליון דולר

דיליג'נט הוקמה ב-2002 על ידי שניים מיוצאי EMC, משה ינאי ודורון קמפבל. השניים הקימו את החברה על בסיס מרכז המו"פ של EMC. "ב-2003 החלו ארגונים לגבות מידע על דיסקים במקום על טייפים, שכן אז סברו שטייפים הם מאוד מוגבלים. הבעיה היתה שגיבוי בדיסקים היה יקר. מכאן הגענו לרעיון הפותר את העלויות הגבוהות של גיבוי בדיסקים באמצעות de duplication".



הטכנולוגיה של דיליג'נט למעשה ידעה לזהות איזה מידע השתנה בקבצים ובהתאם להחליט מה ראוי לגיבוי. בזכות הטכנולוגיה היא הצליחה ליצור שיטת חיפוש יעילה ומהירה של מידע, זאת לאחר שפיתחה פתרון חיפוש באינדקס המידע מבלי לחפש בדיסק.



ארי קוגלר, דירקטור רכישות בחטיבת האחסון והמערכות של יבמ בארה"ב, מספר ל-TheMarker כי ההליך לרכישת החברה החל לפני כשנה וחצי, כשיבמ חיפשה פתרון טכונלוגי בתחום de duplication.



"לא חיפשנו חברה ישראלית. למעשה בתחילת החיפוש אחר החברה המתאימה היו לנו 15-12 חברות שעניינו אותנו. בחנו את כולן לפי קריטריונים של עד כמה הטכנולוגיות שלהן חדשנית והמתאימה והטובה ביותר עבור יבמ. בסופו של דבר לדיליג'נט היה הפתרון הטוב ביותר, אבל העובדה שהיא ישראלית היא רק במקרה. גם הרכישות הקודמות שלנו בישראל לא נבעו בגלל שמדובר בחברות ישראליות, אלו היו הטכנולוגיות שהכי התאימו ליבמ. עצם היות החברות הללו ישראליות הוא בונוס, שכן זה מאפשר לנו למנף את הרכישות השונות במטרה לבנות כאן מרכז מו"פ של יבמ לתחום האחסון".



האם הטכנולוגייה של דיליג’נט אינה מקבילה לזו שיבמ מציעה במסגרת טיבולי?

"לא, שכן טיבולי סטורג' מנג'מנט, משלימה את הטכנולוגיה של דיליג'נט. אנחנו מתכננים לשלב את הטכנולוגיה הישראלית לתוך TSM ולתחומים שונים, כמו ארכיב".



מה משמעות העובדה שיבמ כעת מקימה בישראל מרכז אחסון על בסיס הרכישות?



"המטרה היא להפוך למובילים בתחום. לתת מכה למתחרים. לעשות צעד גדול ולהקדים את המתחרים על ידי רכישת טכנולוגיות שהן הטובות ביותר (Best of Breed).







חברות בישראל שנרכשו על ידי יבמ



הרכישה הנוכחית של דיליג'נט על ידי יבמ היא חלק משרשרת של רכישות ש"ביג בלו" ביצעה בשנים האחרונות. הנה הרשימה המלאה:



■ יבמ רכשה לפני כ-7 שנים את חברת Ubique מרחובות ושילבה אותה בחטיבת לוטוס. מאוחר יותר הפך מרכז הפיתוח של Ubique לבסיס למעבדת התוכנה של יבמ בישראל.



■ לפני שנתיים רכשה יבמ את חברות iPhrase ו-Unicorn בארה"ב שהיו להם מרכזי פיתוח בירושלים. מרכזי הפיתוח בישראל צורפו למעבדת התוכנה של יבמ בארץ, בראשה עומד ד"ר דני ילין.



■ ביוני 2007 רכשה יבמ את חברת Watchfire בארה"ב, לה מרכז פיתוח בהרצליה וגם הוא צורף למעבדת התוכנה של יבמ בישראל.



■ בדצמבר 2007 רכשה יבמ את חברת הסטארט אפ הישראלית XIV העוסקת בפיתוח מערכות אחסון.



■ באפריל 2008 השלימה יבמ את רכישת החברה השוודית Telelogic ומעבדת הפיתוח שלה הנמצאת ברחובות צורפה למעבדת התוכנה של יבמ בישראל.



■ באפריל 2008 רכשה יבמ את FilesX הפועלת בחיפה ובמסצ'וסטס, והמפתחת תוכנה להתאוששות כמעט מיידית של נתונים ולהגנת נתונים רצופה במערכות ארגוניות. גם מרכז הפיתוח של חברה זו צורף למעבדת התוכנה של יבמ בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully