וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הבנקים הובילו הבורסות לזינוק היומי החד זה שבועיים; פרנקפורט ופאריס עלו ביותר מ-2%

נמרוד הלפרן

18.4.2008 / 19:32

בסיכום שבועי השלימו הבורסות עלייה של 3.2%



בורסות אירופה רשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים על רקע דו"חות כספיים חיוביים של שורת חברות אמריקאיות, בהן סיטי וגוגל, אשר הרגיעו את החששות כי ההאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של אירופה - תפגע בתוצאות הכספיות של חברות משני צדי האוקינוס האטלנטי.



מניות הבנקאות והטכנולוגיה הובילו את העליות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.2%; בורסת פרנקפורט זינקה ב-2.4%; בורסת פאריס הוסיפה 2%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.4%, והשלים בכך עלייה שבועית של 3.2%.



מגזר הבנקאות הוביל את העליות באירופה על רקע הערכות כי הרע ביותר כבר מאחוריו, ולאחר שענקית השירותים הפיננסים האמריקאית סיטי (לשעבר סיטיגרופ) דיווחה היום על הכנסות גבוהות יותר מהצפוי ועל מחיקות שהיו נמוכות יותר מתחזיותיהם של חלק מהאנליסטים.



UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הבנק הגדול באירופה במונחי נכסים, זינק ב-5%; קומרצבנק (סימול CBK.DE), הבנק השלישי בגודלו בגרמניה, עלה ב-6%; הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל (סימול GLE.PA) קפץ בקרוב ל-6%; רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), הבנק השני בגודלו בבריטניה, הוסיף 5%.



"עבור הבנקים, הרע ביותר כבר מאחורינו", העריך מנהל הקרנות הצרפתי, פרדריק האם, בפני סוכנות הידיעות בלומברג.



סיטי (סימול C), הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים, דיווח היום על הפסד רבעוני שני ברציפות לאחר מחיקות של כמעט 14 מיליארד דולר בגין הפסדים מהשקעות עקב המשבר בשוקי האשראי והסאבפריים והקצאות לכיסוי חובות אבודים של לקוחות שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתאות, הלוואות לרכישת מכוניות ותשלומי בכרטיסי אשראי. עם זאת, מחיקותיו והפסדיו של סיטי היו נמוכות יותר מתחזיותיהם של חלק מהאנליסטים, והכנסותיו היו גבוהות מהתחזיות.



סיטי רשם ברבעון הפסד של 5.11 מיליארד דולר או 1.02 דולר למניה - הפסד גדול יותר מתחזית האנליסטים להפסד של 95 סנט למניה. עם זאת, חלק מהאנליסטים העריכו כי החברה צפויה לרשום הפסד גדול יותר. כך למשל, האנליסט גאי מוסקובסקי מבנק ההשקעות מריל לינץ', אשר הוכתר כאנליסט הבנקאות המוביל בארה"ב על ידי כתב העת "אינסטיטושונל אינווסטור", צפה כי החברה תרשום הפסד נקי של 1.66 דולר למניה.



הכנסות החברה צנחו ב-48% ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ל-13.22 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 12.77 מיליארד דולר. סמנכ"ל הכספים של סיטי, גרי קריטנדן, אמר בעת פרסום הדו"חות כי סיטי מתכננת לפטר 9,000 עובדים במהלך 12 החודשים הקרובים.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הטכנולוגיה באירופה לאחר שענקית האינטרנט האמריקאית גוגל דיווחה אמש על תוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים בשיעור ניכר הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.



אינפיניון (סימול IFX.DE), יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-5.7%; לוג'יקה CMG (סימול LOG.L), חברת שירותי המחשוב ההולנדית-בריטית, עלתה ב-4.6%; רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS), יצרנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגדולה באירופה, הוסיפה 3.6%.



נוקיה (סימול NOK1V.HE) הפינית, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם אשר מנייתה צנחה ביותר מ-13% אתמול בעקבות דו"חות כספיים מאכזבים, עלתה היום בכ-1% בבורסת הלסינקי.



גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 1.31 מיליארד דולר או 4.12 דולרים למניה לעומת רווח של מיליארד דולר או 3.18 דולרים למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נקי של 1.27 מיליארד דולר או 3.96 דולרים למניה.



גוגל אשר הרחיבה בשנתיים האחרונות את פעילותה בישראל כאשר הוסיפה שני מרכזי פיתוח, בתל אביב ובחיפה, לסניף המכירות והשיווק בתל אביב - דיווחה כי בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה רווח של 1.54 מיליארד דולר או 4.84 דולרים למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 4.52 דולרים למניה.



בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 5.19 מיליארד דולר, זינוק של 42% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתריה, הסתכמו הכנסות החברה ברבעון ב-3.7 מיליארד דולר - יותר מתחזית האנליסטים להכנסות של 3.61 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully