וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשואה של 17,530% תוך יממה למשקיעים שרכשו אופציות call של גוגל לפני פרסום הדו"חות

נמרוד הלפרן

18.4.2008 / 22:48

המהמרים על דו"חות מאכזבים הפסידו את מרבית כספם



סוחרים אשר השקיעו באופציות רכש (call) של מניות גוגל לפני פרסום דו"חותיה הרבעוניים אמש, הרוויחו היום תשואה של עד 17,530% על השקעתם בעקבות התוצאות הכספיות החזקות של ענקית האינטרנט. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



המחיר של אופציות לרכישת מניות גוגל במחיר של 530 דולר לפני סגירת המסחר היום, זינק ל-17.63 דולר לעומת מחיר סגירה של 10 סנט אתמול. מחיר אופציות רכש על גוגל לחודש אפריל במחיר של 540 דולר - האופציות על גוגל בעלות מחזור המסחר הגבוה ביותר היום - זינק פי 140 ל-7 דולרים. חמש האופציות על מניות בארה"ב שרשמו את הזינוק החד ביותר היום היו כולן אופציות על גוגל, לפי נתוני בלומברג.



קניית אופציות רכש מעניקה למחזיק בה את הזכות לרכוש את המניה תמורת סכום שנקבע מראש. מכאן שרכישת אופציות רכש, שצופה זינוק במחיר המניה, משמעותה למעשה היא הימור על כך שהחברה עשויה לפרסם חדשות טובות במיוחד - כפי שאמנם אירע אמש בעת פרסום תוצאותיה הרבעוניות של גוגל.



מנגד, משקיעים שרכשו אתמול אופציות מכר (put), בניסיון להגן על עצמם מפני נפילה אפשרית של מניית גוגל - מתוך הנחה שלחברה יהיו דו"חות רבעוניים מאכזבים - הפסידו את מרבית כספם היום. מחיר אופציות מכר על גוגל לחודש אפריל, במחיר מימוש של 520 דולר, צנח מ-66.6 דולר אתמול ל-5 סנט בלבד היום. מחיר אופציות מכר לחוש אפריל במחיר מימוש של 510 דולר נפל מ-57.9 דולר אתמול ל-2 סנט היום.



מניית גוגל (סימול GOOG), אשר איבדה יותר משליש משווייה בשלושה החודשים הראשונים של 2008, מזנקת היום בוול סטריט ב-20% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז הנפקתה הראשונה לציבור בשנת 2004 - לאחר שענקית האינטרנט דיווחה אמש על תוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים בשיעור ניכר הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.



גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 1.31 מיליארד דולר או 4.12 דולרים למניה לעומת רווח של מיליארד דולר או 3.18 דולרים למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נקי של 1.27 מיליארד דולר או 3.96 דולרים למניה.



בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה החברה רווח של 1.54 מיליארד דולר או 4.84 דולרים למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 4.52 דולרים למניה.



גוגל - אשר הרחיבה בשנתיים האחרונות את פעילותה בישראל כאשר הוסיפה שני מרכזי פיתוח, בתל אביב ובחיפה, לסניף המכירות והשיווק בתל אביב - רשמה ברבעון הכנסות של 5.19 מיליארד דולר, זינוק של 42% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



הכנסות החברה, בניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתריה, הסתכמו ברבעון ב-3.7 מיליארד דולר - יותר מתחזית האנליסטים, שצפו הכנסות של 3.61 מיליארד דולר. גוגל דבקה ברבעון הנוכחי במדיניותה המסורתית, ולא סיפקה תחזיות כספיות להמשך.



התוצאות הכספיות החזקות של גוגל נרשמו על רקע חששות שרווחו באחרונה לגבי צמיחת עסקי הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות חיפוש, שירות הדגל של החברה האחראי למרבית הכנסותיה.



"החידושים המתמשכים שלנו בתחומי החיפוש, הפרסום והיישומים - סייעו לנו לרשום צמיחה איתנה ברמה הגלובלית ולכל רוחב קווי המוצרים שלנו, והניבו עוד רבעון חזק עבור גוגל", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בעת פרסום הדו"חות.



"בעודנו משלבים את דאבל קליק אל תוך פלטפורמת הפרסום שלנו, אנו צופים דרכים חדשות ומלהיבות לשפר את חוויית המשתמש וליצור ערך עבור המפרסמים והשותפים שלנו", הוסיף שמידט. "כמו כן, בעודנו נוקטים במשמעת תפעולית, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות לייצר ערך למשתמשים בכל מקום - ועבור גוגל בטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully