וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה מבשרת רעות: ירידה של 5% בהיקף השקעות ההון סיכון בארה"ב נרשמה ברבעון הראשון של 2008

גיא גרימלנד

20.4.2008 / 16:49

למרות הירידה, היקף ההשקעות - ה-5 בגודלו מאז 2001

השקעות ההון סיכון בארה"ב הסתכמו ב-7.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת. עם זאת, מספר העסקות שבוצעו רשם עלייה: 922 עסקות ברבעון הראשון של 2008, לעומת 861 עסקות ברבעון הראשון של 2007.



הירידה בהיקף ההשקעות היא הירידה השנתית הראשונה בהשקעות ההון סיכון מאז סוף 2005, על פי הנתונים של נשונל ונצ'ר קפיטל אסוסיאיישן, פרייסווטרהאוס קופרס ותומסון רויטרס. למרות הירידה, היקף ההשקעות ברבעון הוא החמישי בגודלו מאז 2001.



הירידה במחיר העסקה הממוצע ברבעון הנוכחי - 7.7 מיליון דולר לעומת 8.8 מיליון דולר - עשויה להצביע על כך שהיזמים שקיבלו מימון נזקקו לפחות כסף, או על זהירות גבוהה יותר בקרב מנהלי קרנות ההון סיכון.



הרבעון הראשון של השנה הוא באופן מסורתי הרבעון החלש ביותר בתעשיית ההון סיכון, ומומחים בתחום צופים עליות בהשקעות בחודשים הקרובים.



משום שקרנות הון סיכון תומכות בחברות סטארט אפ במשך 5-3 שנים, מנהלי הקרנות פחות מודאגים, יחסית לסוגים אחרים של משקיעים, מהאטות כלכליות קצרות טווח; כך אמרה נינה סאברי, שותפה בקסטיל ונצ'ר. "ההשפעה של המצב הכלכלי הרעוע קטנה יותר ממה שהייתם מצפים", ציינה.



נתון אחר שעשוי להצביע על מיתון, מספר על כך ש-56 חברות סטארט אפ מגובות הון סיכון נמכרו ברבעון הראשון של 2008, המספר הנמוך ביותר מזה עשור. שוק ההנפקות רדום: רק חמש חברות טכנולוגיה יצאו להנפקה ראשונה במהלך הרבעון האחרון בנאסד"ק.



אחד התחומים שמשקיעי הון סיכון ממשיכים להאמין בו הוא האינטרנט. חברות האינטרנט זכו לקבל 1.31 מיליארד דולר, עלייה מ-1.29 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. משקיעי הון סיכון השקיעו לפחות מיליארד דולר בחברות אינטרנט בשישה מתוך שבעה הרבעונים האחרונים.



מי שחווה פגיעה קשה הוא תחום הביוטכנולוגיה. היקף ההשקעות בחברות בתחום הגיע ל-1.27 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008, צניחה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז הסתכמה ההשקעה ב-1.53 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully