וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מחפש מימוש במכתשים אגן

נתן ליפסון

21.4.2008 / 8:57

חברת כור מנהלת מגעים למכירת עד מחצית ממניותיה בענקית הכימיקלים. שווי השוק של מכתשים אגן הוא 4.3 מיליארד דולר

כור, הנשלטת על ידי אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, מנהלת מגעים למכירת עד מחצית ממניותיה (39.9% בהצבעה) ביצרנית הכימיקלים מכתשים אגן - כך הודיעו כור ומכתשים אגן.

בהודעת החברות נמסר כי כור קיבלה "פניות מגורמים בינלאומיים לרכישת אחזקותיה" במכתשים אגן. הפניות האלה נדחו ובמקומן כור "מקיימת מגע לשיתוף גורם בדבוקת השליטה" בשיעור מירבי של מחצית מדבוקת השליטה. החברות מסרו גם כי "אין כל ודאות שמגע זה יבשיל לכדי עסקה מוגמרת".

שווי השוק של מכתבים אגן הוא 4.3 מיליארד דולר ושווי מניות כור בה הוא 1.7 מיליארד דולר. פרט לכור, מניות מכתשים-אגן מוחזקות על ידי חברה בת של מכתשים-אגן (1%) ודיסקונט השקעות (0.2%). משקיעים מוסדיים מקבוצת אי.די.בי מחזיקים בשברירי אחוזים נוספים.

לפני פרסום התוצאות הכספיות ל-2007 מכתשים-אגן הזהירה מפני ירידה ברווח ברבעון הרביעי. תוצאות הרבעון היו אכן חלשות - רווח נקי של 20.2 מיליון דולר - אם כי הכנסות החברה בשנה כולה עלו ב-17%, ל-2.1 מיליארד דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-178.2 מיליון דולר לעומת 83.9 מיליון דולר ב-2006.

מאז ה-1 באפריל, כשלושה שבועות אחרי פרסום הדו"חות ל-2007, מניות מכתשים אגן זינקו בשיעור מצטבר של 27.4%, כנראה בתגובה להערכות כי קבוצת אי.די.בי, הנשלטת על ידי נוחי דנקנר, עשויה למכור את השליטה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully