וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה נסגרה בעליות מתונות

טל לוי

21.4.2008 / 15:05

מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.4% ות"א 100 התחזק ב-0.8%. מדד הבנקים קפץ ב-2.9%. מדד הנדל"ן המשיך לתקן ועלה ב-1.6%

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בעליות שערים: מדד המעו"ף הוסיף 0.4% וננעל ברמה של 1,095.3 נקודות ומדד תל אביב 100 שהוסיף 0.8% ננעל ברמה של 1,016.6 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו ב-1.95 מיליארד שקל.

בימים הקרובים, ימי חול המועד פסח, יתנהל יום מסחר מקוצר. ממחקר שערכו בבנק הפועלים עולה כי לרוב, מתאפיינים ימי חול המועד בתקופה חיובית לשוק המניות. מאז 1996 היו רק שנתיים שבהן ירד המדד בתקופה זו: 2002 (על רקע הפיגוע במלון פארק ומבצע חומת מגן), ו-2003, בו ירד המדד בשיעור זניח. אמנם, אין הדבר מבטיח עליות גם בימים הקרובים אולם לפחות הסטטיסטיקה ניצבת לימין המשקיעים.

הכלכלה הישראלית קיבלה ביום חמישי האחרון תמיכה נוספת, כאשר חברת דירוג האשראי מודי'ס העלתה את דירוג האשראי של ישראל מ-A2 לרמה של A1 - הרמה הגבוהה ביותר שישראל דורגה בה אי פעם. בסך הכל העלו שלוש חברות דירוג האשראי את הדירוג של ישראל בחודשים האחרונים.

מדד מניות הנדל"ן הוא שהוביל את העליות כאשר המדד הוסיף 1.6% לערכו. בחודש האחרון החל מדד מניות הנדל"ן להמריא לאחר שרשם חודשים ארוכים של ירידות חדות. בסך הכל הוסיף מדד מניות הנדל"ן כ-27% בחודש האחרון אולם הוא עדיין מציג תשואה שלילית של 22% מתחילת 2008. מבין המניות שזינקו בחודש האחרון ניתן למצוא את גזית שהוסיפה 80% לערכה בתקופה זו (וכעת היא מציגה תשואה שלילית של 24% מתחילת השנה) ואת החברה הבת, גזית גלוב, שהוסיפה 40% בחודש האחרון אולם בסך הכל איבדה 3% מתחילת 2008. אלוני חץ הוסיפה 30% בחודש האחרון אולם איבדה 10% מתחילת השנה.

הכוכבת הגדולה בחודשים האחרונים, יצרנית האשלג כימיקלים לישראל המשיכה לרכז את מרבית תשומת הלב - דבר המתבטא במחזורי המסחר הגבוהים - לאור מבול ההמלצות שמגיע מבתי השקעות זרים ומקומיים. בסוף השבוע היה זה בית ההשקעות אי.בי.אי שהעלה את מחיר היעד למניה, והבוקר בית ההשקעות כלל פיננסים הצטרף לכמעט כל בנקי ההשקעות הזרים. לקראת תום המסחר החלה מניית כי"ל לאבד גובה על רקע דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג על כוונתה של ממשלת סין לפקח על מחירי הדשנים ולמנוע תנודות בלתי סבירות במחירי הדשנים בעונת המזרע הקרובה. הממשלה הסינית העלתה בסוף השבוע שעבר את המכסים על ייצוא דשנים מעשרות אחוזים למעל 100%. החברה האם של כי"ל, החברה לישראל, סיימה גם היא בירידות.

בסוף השבוע נודע כי ענקית התרופות הגנריות, טבע, זכתה באישור לשיווק גירסה גנרית לתרופת האוויסטה שפיתחה יצרנית התרופות אלי לילי. האוויסטה מיועדת לטיפול בבריחת סידן מהעצם (אוסטרופורוזיס) ומכירותיה הסתכמו ב-2007 ב-691 מיליון דולר.

חברת כור, הנשלטת בידי קבוצת אי.די.בי, הודיעה הבוקר כי היא מנהלת מו"מ למכירת מחצית מאחזקותיה בחברת האגרו-כימיה, מכתשים אגן. כור מחזיקה ב-39.9% במכתשים כך שעל המדף נמצאת כעת אחזקה של 20% מהחברה ששוויים 2.95 מיליארד שקל. עוד נודע כי דירקטוריון כור אישר השקעה בהיקף של עד 1.5 מיליארד שקל במניות הבנק השווייצי קרדי סוויס והבנק הבריטי ברקליס.

בנק הפועלים נסחר על רקע המחיקות ההולכות ומתגברות שהוא מבצע בתיק אגרות החוב שברשותו. הנהלת הבנק תדרש לשאלה האם למכור את כל התיק או שמא להחזיק בו מתוך תקווה והערכה כי ערכו יעלה. עד כה מחק הבנק יותר ממיליארד דולר כאשר 330 מיליון דולר מסווגים כהפסד קבוע ועוד 762 הופרשו לקרן הון ופירוש הדבר כי הבנק מעריך שמדובר בהפסדים זמניים בלבד. על אף החדשות, נסחר בנק הפועלים בעליות יחד עם בנק לאומי ובסך הכל עלה מדד הבנקים ב-2.9%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully