וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרוע ההשקעות הממשלתית של סינגפור: כלכלת העולם עומדת בפני המיתון החמור ביותר מזה שלושה עשורים

סוכנויות הידיעות

21.4.2008 / 9:17

GIC - הקרן שוקלת להשקיע שוב בסיטי וב-UBS

"אנו עשויים לעמוד בפני מיתון שיהיה ארוך יותר, עמוק יותר ורחב יותר מכל מיתון אחר שחווינו ב-30 השנים האחרונות", אמר טוני טאן, סגן יו"ר GIC, בנאום שנשא בפני 500 עובדים של זרוע ההשקעות הסינגפורית.



טאן הוסיף כי GIC, המנהלת נכסים בסכום המוערך ב-100 מיליארד דולר, עומדת כיום בפני "אחת מהשנים המאתגרות בתולדותיה" בשל משבר האשראי. GIC, אחת מקרנות ההשקעה הממשלתיות הגדולות בעולם, נוסדה ב-81' ומנהלת את עתודות המט"ח של ממשלת סינגפור. לדברי טאן, הקרן שוקלת כיום לבצע השקעה נוספת ב-UBS, לאחר שענק הבנקאות השווייצית נאלץ לרשום עד כה מחיקות בסך 38 מיליארד דולר בעקבות חשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב.



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הפחיתה החודש את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה העולמית ל-2008 ל-3.7%, לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה עולמית של 4.1%. הקרן העריכה גם כי ישנה סבירות של 25% למיתון עולמי ב-2008 בעקבות משבר האשראי, אותו כינתה המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.



בנאום לעובדיו, אמר טאן כי זרוע ההשקעות הסינגפורית נכנסה לתקופה של "אי ודאות קיצונית" בשווקים הפיננסיים. "השנים הבאות יהיו ככל הנראה המאתגרות ביותר מאז היווסדה של ה-GIC. ככל שהבנקים ימשיכו להתפרק מנכסים ולצמצם את פעילות ההלוואות שלהם, תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב והעולם נמצאות תחת סיכונים משמעותייים", אמר טאן.



UBS הודיע בתחילת החודש כי הוא מתכוון לגייס 15.1 מיליארד פרנקים באמצעות הנפקת מניות ואג"ח בנות המרה לבעלי מניות קיימים, שבועות ספורים בלבד לאחר שגייס 13 מיליארד דולר מ-GIC ומשקיע נוסף מהמזרח התיכון. זאת בעקבות חשיפת הפסד של 12 מיליארד פרנק שווייצי ברבעון הראשון של 2008 ומחיקות ענק בסך 19 מיליארד דולר, שנאלץ לרשום במהלך הרבעון. GIC, המחזיקה בנתח של 9.5%בענק הבנקאות השווייצי, מסרה כי תבחן את תנאי ההנפקה הנוספת לפני שתחליט האם ברצונה להשתתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully