וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצה ישראל יפצה את קיבוץ עינת

גיא ליברמן

21.4.2008 / 10:17

הפיצוי בגין ירידת ערך הקרקע שהופקעה ממנו לטובת סלילת כביש 6. 2.5 מיליון דולר נתבעו בעבור קרקע המיועדת למגורים

ועדת הערר של מחוז המרכז במשרד הפנים החליטה כי לקיבוץ עינת מגיע פיצוי כספי בגין הקרקע שהופקעה ממנו לטובת סלילת כביש חוצה ישראל (כביש 6). הוועדה מינתה את השמאי יגאל אברהמוב כשמאי מכריע לבדיקת ערך הקרקע. מהקיבוץ הופקעו לפני 13 שנה 740 דונם, ברובם קרקע חקלאית. בניגוד למרבית היישובים שלאורך כביש 6, עמם הגיעה חברת חוצה ישראל להסכמי פיצויים באמצעות הסדרי הקיבוצים, המקרה של עינת חריג משום שחלק מהקרקע המופקעת היתה מיועדת למגורים.

חברי הקיבוץ הגישו תביעת פיצויים למועצה האזורית דרום השרון באמצעות שמאית המקרקעין נחמה בוגין, בטענה כי בשל הפקעת הקרקע וסלילת הכביש מטרים ספורים ממנה, ירד ערכה של הקרקע. תביעת הפיצויים שהוגשה היתה על סך 8 מיליון דולר, מתוכם 2.5 מיליון דולר בעבור הקרקע המיועדת למגורים. בעוד שעניין הפקעת הקרקע החקלאית כבר הוסדר, נושא הפיצוי בעבור הקרקע המיועדת למגורים עדיין אינו פתור.

"שווי הקרקעות של קיבוץ עינת נפגע קשות עקב ההפקעות לכביש חוצה ישראל", אמרה בוגין. "כמי שמייצגת את מרבית היישובים לאורך תוואי חוצה ישראל, אני יכולה לציין כי בעינת קיימת פגיעה חריגה בקרקע המיועדת למגורים ולא רק בקרקע חקלאית. אני שמחה על החלטת ועדת הערר להעביר את העניין להכרעת שמאי ומקווה שייעשה צדק עם הקיבוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully