וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף מפוטרים בוול סטריט

21.4.2008 / 10:57

אנליסטים מעריכים כי מספר העובדים שיפוטרו מעבודתם בעקבות משבר האשראי העולמי יעלה באורח דרמטי בחודשים הקרובים

אנליסטים בוול סטריט העריכו בסוף השבוע כי מספר העובדים שיפוטרו מעבודתם בעקבות משבר האשראי העולמי יעלה באורח דרמטי בחודשים הקרובים ועשוי להגיע אף ל-200 אלף איש, לאחר שסיטי, וואקוביה ומריל לינץ' הכריזו בשבוע שעבר על כוונתן לקצץ 12,400 משרות.

חברות הפיננסים בוול סטריט פיטרו עד כה השנה כ-36 אלף עובדים, לפני נתוני חברת ההשמה צ'לנג'ר, גריי אנד כריסמס - הפיטורים הנרחבים ביותר במגזר מאז התפוצצה בועת הדוט.קום ב-2001. נתוני החברה אינם כוללים את הכרזתה של סיטי ביום שישי על כוונתה לפטר 9,000 עובדים, לאחר שדיווחה על הפסד של 5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008. הקיצוצים הצפויים בסיטי מצטרפים לקיצוץ נוסף של 4,200 משרות, עליו הודיעה בינואר.

"זה כמעט בלתי נמנע שנראה פיטורים משמעותיים", אמר אוקטביו מארנצי, אנליסטי בחברת הייעוץ הפיננסי סלנט. אנליסטים אחרים ציינו בסוף השבוע כי הנתונים האחרונים על הפיטורים ההמוניים בוול סטריט אינם משקפים את פיטוריהם הצפויים של רבים מ-14 אלף עובדיו של בנק ההשקעות הקורס בר סטרנס, שנמכר לג'יי.פי מורגן צ'ייס תמורת 10 דולרים למניה לאחר שהגיע לסף פשיטת רגל בעקבות משבר האשראי.

ביום חמישי הודיע גם בנק ההשקעות מריל לינץ’ על כוונתו לפטר 2,900 עובדים, בנוסף לקיצוצים של 1,100 משרות עליו הודיע ברבעון הקודם, לאחר שדיווח על הפסד של 2 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בעקבות מחיקות בסך 9.7 מיליארד דולר. גם וואקוביה, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, הודיע בשבוע שעבר על כוונתו לקצץ 500 משרות בחטיבת בנקאות ההשקעות שלו.

לפי נתוני צ'לנג'ר, גריי אנד כריסמס, קיצץ מגזר הפיננסים האמריקאי ב-2007 מספר שיא של 153,105 משרות. לדברי מארנצי, מספר המפוטרים ב-2008 עשוי לעלות ל-200-150 אלף בחודשים הקרובים. "הבנקים היססו עד כה לקצץ במספר העובדים, משום שהם ציפו כי המגמה תתהפך. אני לא חושב שנראה שיפור אדיר. התנאים בשוק ככל הנראה מידרדרים, לא משתפרים", אמר מארנצי.

בנקים וחברות פיננסים רשמו עד כה מחיקות והפסדים בסך יותר מ-265 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי, אותו כינה המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס "המשבר הפיננסי החמור ביותר שנחווה במשך חיינו" בשבוע שעבר. סורוס העריך כי ההפסדים שיירשמו בעקבות המשבר יעלו על טריליון דולר, מעל תחזיתה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully