וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך חסר תקדים בבריטניה: בנק אוף אינגלנד חשף חבילת הצלה בסך 100 מיליארד דולר למגזר הבנקאי

רויטרס

21.4.2008 / 12:34

יעמיד 50 מיליארד ליש"ט תמורת אג"ח מגובות משכנתאות

נגיד בנק אוף אינגלנד, מרווין קינג, מסר היום כי התוכנית "נועדה לשפר את מצב הנזילות במערכת הבנקאית ולהעלות את רמת הביטחון בשווקים הפיננסים. בד בבד, נועדה התוכנית להבטיח כי ההפסדים שיספגו הבנקים כתוצאה מהלוואות שהעניקו יישארו במאזניהם". מהבנק נמסר כי הוא יסכים לקבל אג"ח מגובות במשכנתאות בדירוג AAA כערבונות להלוואות במשך שנה, וציין כי יהיה באפשרות הבנקים לחדש את ההלוואות במשך שלוש שנים במסגרת התוכנית.



המהלך, שהינו מהלך חסר תקדים בבריטניה, נועד להפחית את הריבית הבין-בנקאית הגואה במדינה. ריבית זו גאתה בשבועות האחרונים על רקע אי מוכנותם של הבנקים להלוות כספים למתחריהם מבלי לדעת את ההיקף המלא של חשיפתם לשוק משכנתאות הסאבפריים האמריקאי, אשר קריסתו בקיץ האחרון הובילה לפרוץ משבר האשראי.



הצעד הבריטי בא בעקבות תוכנית דומה למתן הלוואות בסך 200 מיליארד דולר לבנקים בארה"ב - שהציג הבנק הפדרלי בחודש שעבר, ובמסגרתה הסכים לקבל כביטחונות אג"ח מגובות משכנתאות. החלטת הבנק הפדרלי גררה ביקורת חריפה. המשקיע הנודע ג'ים רוג'רס אף קרא ליו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, להתפטר בעקבותיה.



כמו כן, הבנק צפוי לגייס ממשקיעים עד 12 מיליארד ליש"ט, כ-24 מיליארד דולר, במסגרת הגיוס שעשוי להיות הגדול בתולדות אירופה, והגיוס הגדול הראשון של בנק בריטי מאז תחילת המשבר בשוק האשראי. דובר מטעם הבנק אישר היום את הדיווחים לפיהם הוא שוקל לבצע את גיוס הון.



בעקבות הכרזת הבנק המרכזי של בריטניה על תוכנית ההצלה, הזהירו אנליסטים כי התוכנית אמנם תוביל לעלייה בביטחון המשקיעים, אך לא תצמצם את השלכותיו של משבר האשראי העולמי. "התוכנית הזאת לא הולכת לתקן את הנזק שכבר נגרם לכלכלה, אך היא עשויה למנוע מהמצב להפוך לגרוע יותר", אמר אלן קלארק, כלכלן בבנק הצרפתי BNP פאריבה.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, אמר בסוף השבוע בראיון ל-BBC כי "מדובר בצעד ראשוני הכרחי לצורך ייצוב שוק הפיננסים, אשר יסייע מצדו גם לשוק המשכנתאות".



חבילת ההצלה של בנק אוף אינגלנד באה על רקע דיווחים בעיתונות הבריטית בסוף השבוע כי רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, צפוי לרשום הפסד של 4 מיליארד ליש"ט - 8 מיליארד דולר - בשל מחיקות של 7-5 מיליארד ליש"ט בעקבות משבר האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully