וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: בנק ישראל יפסיק ההתערבות במט"ח

טל לוי

21.4.2008 / 12:43

בבית ההשקעות מעריכים, כי "לא מן הנמנע, שבאיזה שהוא שלב - אולי כאשר פיחות השקל יואץ - יודיע בנק ישראל על שינוי, או ביטול של התוכנית

הערכה מעניינת מגיעה הבוקר מבית ההשקעות פסגות: הכלכלנית הראשית, ורד דר, מעריכה כי "קיים סיכוי לא רע שתוכנית ההתערבות היומית במסחר במט"ח של בנק ישראל, לא תופעל במתכונת זו במהלך כל השנתיים הקרובות. לא מן הנמנע, שבאיזה שהוא שלב - אולי כאשר פיחות השקל יואץ - יודיע בנק ישראל על שינוי, הקפאה או ביטול של התוכנית". בפסגות מתייחסים לתכנית עליה הודיע הבנק החודש ולפיה ירכוש מדי יום סכום של 25 מיליון דולר במשך שנתיים ובסך הכל יגדיל את רזרבות המט"ח ב-10 מיליארד דולר בתוך שנתיים.

היקף ההתערבות היומי בשוק המט"ח, 25 מיליון דולר, מהווה כ-1% מהמסחר היומי - לא היקף דרמטי, אולם בפסגות כותבים כי היקף הרכישות השנתי, לעומת זאת, 5 מיליארד דולר, דומה לעודף בחשבון השוטף של ישראל שנרשם במשך כל השנה שעברה, וזה כבר משמעותי.

"יש לזכור, עם זאת, שרכישת הדולרים מתרחשת על רקע של החלשות מאוד משמעותית של הדולר בעולם - במהלך התקופה הנסקרת רשם האירו מספר פעמים שיא של כל הזמנים מול הדולר", כותבת דר, "השילוב של החלשות הדולר, בהנחה שיימשך, עם התערבות הבנק במסחר, יאט את ייסוף השקל - לא ימנע אותו".

בפסגות מעריכים שבנק ישראל יעדיף להמתין בסוף חודש זה ולהותיר את הריבית על 3.25% חודש נוסף. עם זאת, לא ברור שבזאת הסתיימו הפחתות הריבית במחזור הנוכחי. "אנו חושבים שיש סבירות לא נמוכה לתרחיש בו בנק ישראל עוצר להפוגה בת חודשים מספר וישוב להפחית את הריבית בהמשך השנה. זאת, אם תתממשנה התחזיות לירידה בציפיות האינפלציוניות העולמיות ואם הדולר יחלש בעולם וגם מול השקל", מסכמים בפסגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully