וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיבה מהודו של דנקנר

מיכאל רוכוורגר

21.4.2008 / 13:27

כור הפסיקה את המגעים עם חברת התקשורת טאטא טלסרוויסס. שקלה להשקיע בין 2 ל-2.5 מיליארד שקל לצורך רכישת נתח בחברה

ארבעה ימים בלבד לאחר שדיווחה כור תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר כי היא מנהלת מגעים ראשונים לביצוע השקעה בחברת התקשורת טאטא טלסרוויסס - חברה בת של תאגיד הענק ההודי טאטא - מעדכנת הבוקר החברה כי הפסיקה את המגעים להשקעה בה. כור שקלה להשקיע בין 2 ל-2.5 מיליארד שקל לצורך רכישת נתח משמעותי של זכויות מיעוט בחברת התקשורת. בהודעה החברה הישראלית לא ציינה את הנסיבות שגרמו לה לסגת מהעסקה בתוך פרק זמן כה קצר מהרגע בו דיווחה על המהלך המתגבש.

עם פרסום ההודעה של כור על בחינת ההשקעה - גורמים שונים הבקיאים בפעילות בהודו הרימו גבות לגבי ההגיון והכדאיות הכלכלית מאחורי העסקה עבור טאטא. סביר להניח כי באי.די.בי יחפשו השקעות נוספות בהודו - הנהנית מצמיחה כלכלית מתמשכת. דנקנר מבקר במדינה לעיתים תכופות - ורואה בה כאחד ממנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה. זאת, במסגרת יישום האסטרטגיה העסקית שהתווה הדוגלת בהרחבת הפעילות הגלובלית וניצול הזדמנויות שנוצרו בעקבות משבר האשראי. למרות שהקבוצה בחנה פעילות בהודו מזה זמן - פעילות רשמית הושקה שם רק לפני כשנה. זאת, באמצעות זרוע הנדל"ן של הקבוצה חברת נכסים ובנין - המנוהלת על ידי סגי איתן.

נכסים ובנין בשיתוף עם אלקטרה נדל"ן מקבוצת אלקטרה מעורבים כיום בארבעה פרויקטים בתחום הבנייה למגורים ובנכסים מניבים. בתחום הנדל"ן המניב מחזיקות החברות שטחים המשתרעים על פני שטח כולל של יותר ממיליון מ"ר ברחבי הודו. איתן אמרה כי השותפים מתחילים בימים אלו בשיווק השלב הראשון של פרויקט המגורים בהידראבד - בהיקף של כ-700 דירות. באי.די.בי צופים כי עיקר ההשקעות בהודו ובמקומות נוספים ברחבי העולם יבוצעו באמצעות כור - הנהנית מקופת מזומנים דשנה של כ-2.5 מיליארד שקל.

בתוך כך - כור מדווחת היום כי בסוף השבוע האחרון היא טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך לצורך ביצוע הנפקת זכויות לבעלי המניות של החברה. זאת, על סמך תוצאותיה הכספיות נכון לסוף 2007. בשלב זה כור לא מציינת את היקף ומועד הגיוס המתוכננים - ומצהירה כי אין ודאות שהנפקת הזכויות אכן תבוצע. עם זאת, בטיוטת התשקיף נחשפים שמות המוסדות הפיננסים האירופאים שדירקטוריון כור אישר להשקיע בהן לפני כחודש. ההשקעה - בהיקף של עד 1.5 מיליארד שקל - תבוצע במניות של בנק ההשקעות השוויצי קרדי סוויס והבנק הבריטי ברקליס. עד כה רכשה כור מניות של ברקליס בלבד תמורת סכומים לא גבוהים. לצורך רכישות המניות של הבנקים התקשרה כור עם בנק ההשקעות גולדמן סאקס לצורך קבלת מסגרת אשראי ייעודית.

מניית כור עולה כעת בכ-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully