וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו למכור קרקע לא שלהם ב-21 מיליון דולר

הילה רז

21.4.2008 / 14:54

אליהו סמילא מכפר יונה, ואהרן בראנס משדה עוזיהו, נאשמים שזייפו מסמכי בעלות על קרקע בצפון תל אביב ליד הים וניסו למכור אותה

אליהו סמילא, בן 52 מכפר יונה, ואהרן בראנס, בן 42 משדה עוזיהו, נאשמים שניסו למכור קרקע שאינה שייכת להם בצפון תל אביב ליד הים בשווי 21 מיליון דולר. לפי כתב האישום שהוגש ביום שישי לבית המשפט המחוזי בתל אביב, זייף בראנס בסוף 2007 מסמכים רבים כדי להציג מצג כוזב לפיו מניות חברת בנמוט, המחזיקה ביחד עם חברת נאות חן וחברת עפרונים בקרקע בצפון תל אביב בשווי 20 מיליון שקל, נמצאות בבעלותו. בעלי מניות בנמוט הם נווה גד בשליטת נוחי דנקנר, עזבון המנוח מרדכי פרידמן, עדה איילון וחברת הנאמנות ש.פ.א.

במסגרת זיוף הבעלות בחברת בנמוט ב-2008, נטען כי בראנס זייף הודעות על העברת מניות בחברה פרטית, לפיה מרדכי פרידמן העביר לו את כל אחוזי מניות חברת בנמוט וחברת נאות חן. לפי כתב האישום, חתימתו של מרדכי פרידמן ועו"ד מרדכי שורר, שנפטר במאי 2006, המופיעה על המסמכים מזויפת.
לאחר שבראנס ניסה למכור את הקרקע לאחרים, נודע לבעלי המניות האמיתיים כי הוא מנסה למכור את המקרקעין ובכך, נטען, סוכלה תוכניתו.

לפי אישום נוסף, שני הנאשמים זייפו מסמכים רבים על מנת להעביר את מניות חברת "אחוזת גוש 6632 חלקה 17", אשר בשמה היתה רשומה קרקע נוספת בצפון תל אביב, על שמו של סמילא ברשם החברות. הקרקע שנרכשה ב-1962 על ידי בני הזוג אסתר וליפא פלינט הועברה בירושה לבתם חנה הולצמן, שלא התכוונה למכור את הקרקע. בתחילת 2008 קשרו הנאשמים קשר למכור את החברה והמקרקעין ולקבל תמורתה כספים במרמה. על מנת להסוות את פעילותם זייפו סמילא ובראנס הסכם למכירת מניות שנערך כביכול ב-2005 ולפיו אזרחית טורקית מכרה לכאורה את מניותיה בחברה לסמילא. בין היתר זייפו הנאשמים את החותמת והחתימה של עו"ד מרדכי שורר. לפי כתב האישום, האזרחית הטורקית כלל לא שהתה בישראל בעת מכירת הקרקע וכן מעולם לא היתה בעלת המקרקעין. לפי כתב האישום העבירו הנאשמים לרשם החברות מספר הודעות כוזבות ומזויפות ובהן חתימות מזויפות של עו"ד מרדכי שורר ושל האזרחית הטורקית.

במארס 2008, לאחר שהשניים הציעו את הקרקע למכירה לאנשים שונים, נחתם הסכם בין סמילא לבין אדם שהיה מעוניין לקנות את הקרקע, לפיו הלווה הקונה 3.2 מיליון שקל - מהם 800 אלף במזומן - ובתמורה לכאורה הקנה סמילא אופציות לרכוש 50% מהקרקע ואפשרות לרשום הערת אזהרה ברשם החברות ובלשכת רישום המקרקעין. לפי האישום, על מנת לקבל הלוואה בבנק בסך 2.4 מיליון שקל עבור תשלום על הקרקע ומישכונה על ידי הרוכש הוצגו לבנק מזרחי טפחות מסמכים מזויפים שונים במסגרתם חתם סמילא כמנהל החברה המחזיקה בקרקע.

את כתב האישום הגישה עו"ד יעל הראל מפרקליטות תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully