וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגיעה מחזירה את המגייסים לשוק: דורי הנדסה תגייס מחר 125 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

נתן שבע

21.4.2008 / 15:17

האג"חים יונפקו בריבית של עד 8.9% וייפרעו עד 2014

דורי הנדסה שבשליטת גזית גלוב של חיים כצמן, דורי סגל, אורי דורי ודוד כץ תגייס מחר 125 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב. ההנפקה באה במסגרת תשקיף מדף אותו הגישה החברה לפני חמישה חודשים. האג"חים יונפקו בריבית של עד 8.9% וייפרעו עד שנת 2014. החברה כבר הבטיחה הזמנות מגופים מוסדיים בהיקף של 100 מיליון שקל.



מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן קיבלה דירוג של Aa3, דירוג המקביל לדירוג של AA מינוס של מעלות, להנפקת אג"ח בסך של עד 400 מיליון שקל. האג"ח יהיו צמודות למדד עם מח"מ של עד 5 שנים, וכמחצית מהסכום שיגויס ישמש לפירעון של חוב קיים.



מבני תעשיה פועלת בארץ ובחו"ל במדינות כמו קנדה ארה"ב, גרמניה, שווייץ ומדינות נוספות. החברה סיימה את 2007 ברווח של 349.8 מיליון שקל, בינהם 140 מיליון שקל מרווחי שערוך. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-3 מיליארד שקל המהווה 27% מסך נכסי החברה.



לידר שוקי הון קיבלה דירוג של A2 - דירוג מקביל לדירוג A של מעלות - לקראת הנפקת אג"ח בסך של עד 100 מיליון שקל. דני ברק מנכ"ל לידר שוקי הון מסביר כי בשלב זה הגיוס לא יהיה בטווח הקרוב. "בתקופה הקרובה יהיו הזדמנויות לרכישה של פעילויות משלימות או דומות לפעילותה של החברה בישראל ולכן הגיוס העתידי המתוכנן". ברק הוסיף ש"יחד עם זאת, אין שום דבר ספציפי על הפרק, כך שאנו יוצרים את התשתיות לגיוס - ברגע שתהיה רכישה יהיה גם גיוס".



סיימה אף היא גיוס של 100 מיליון שקל במכרז למשקיעים מוסדיים להנפקת ניירות ערך מסחריים. במכרז נרשם ביקוש יתר של כ-100% מעל הסכום המקורי אותו התכוונה החברה לגייס. לפיכך החליטה החברה להגדיל את סכום הגיוס של ניירות הערך המסחריים ל-100 מיליון שקל, בריבית שנתית משתנה שתורכב מריבית בנק ישראל בתוספת 0.53%. שבשליטת יוסי מימן הבטיחה אף היא גיוס של 466 מיליון שקל באיגרות חוב.



חברות רבות ניצלו את הדו"חות השנתיים כדי להגיש תשקיפי מדף לרשות ני"ע, וזאת על מנת להיערך במהירות יחסית לגיוסים במקרה שהשוק יתאושש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully