וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין החליטה להעלות המכסים על ייצוא הדשנים - ומניית כי"ל צנחה בכ-4.5%

יורם גביזון

21.4.2008 / 15:19

המנייה הציגה מחזור גדול במיוחד של 410 מיליון שקל



מניית ירדה בכ-4.5% במחזור גדול של 410 מיליון שקל במסחר בבורסה. זאת, בעקבות דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג על כוונתה של ממשלת סין לפקח על מחירי הדשנים ולמנוע תנודות בלתי סבירות במחירי הדשנים בעונת המזרע הקרובה. הממשלה הסינית העלתה בסוף השבוע שעבר את המכסים על ייצוא דשנים מעשרות אחוזים למעל מ-100%.



מקורות בענף הביעו תמיהה על הירידה במנית כי"ל שכן משמעותה תהיה התייקרות של דשני הפוספט בשל העלאת המכסים על ייצוא דשנים. סין שאינה מייצאת אשלג חתמה בשבוע שעבר על הסכם לרכישת מיליון טון אשלג מחברת הייצוא המשותפת ליצרני האשלג הקנדיים במחיר של 575 דולר לטון, שמגלם עליית מחיר של 400 דולר לטון, בהשוואה להסכמי ההספקה ב-2007.



ההסכם מבטיח לסין כ-40% מהכמות שייבאה ב-2007, ועל כן העריכו אנליסטים כי סין תיאלץ לרכוש אשלג בשוק העסקות המזדמנות (ספוט) או להתחיל את 2009 ברמת מלאים נמוכה. אלו שתי אפשרויות, שכל אחת מהן תביא להמשך הלחץ לעלית מחירי האשלג גם ב-2009.



מנהלת מחלקת מחקר בבית ההשקעות פסגות, לימור גרובר, העריכה כי משמעותה של ההודעת ממשלת סין היא פיקוח על רווחי חברת היבוא סינופרט וסבסוד של רכישת האשלג על ידי הממשלה. ההשפעה היחידה, להערכתה של גרובר, שתהיה לצעד זה תהיה בנוגע לרווחיותה של סינופרט שמוחזקת ב-20% על ידי חברת PCS הקנדית (סימול POT). ואמנם סינופרט יורדת כעת בכ-15%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully