וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הוא המותג מספר 1 בעולם

אשר שכטר

21.4.2008 / 15:26

החברה מובילה עם שווי של 86 מיליארד דולר למותג. ג'נרל אלקטריק הגיעה למקום השני, קוקה קולה רביעית ואפל מדורגת במקום השביעי

ענקית החיפושים המקוונים גוגל דורגה - זו השנה השנייה ברציפות במקום הראשון ברשימת המותגים המובילים של חברת המחקר מילוורד בראון, לאחר שעקפה פעם נוספת את ג'נרל אלקטריק, קוקה קולה ומיקרוסופט.

מילוורד בראון, חטיבה של ענקית הפרסום WPP, דירגה את גוגל במקום הראשון ברשימת המותגים המובילים, עם שווי מוערך של 86 מיליארד דולר למותג גוגל, עלייה של 30% לעומת ערך המותג של גוגל בשנה שעברה. גוגל הביסה את ג'נרל אלקטריק, שהגיעה למקום השני עם שווי מותג של 71.4 מיליארד דולר, ואת המתחרה מיקרוסופט, שהגיעה למקום השלישי זו השנה השנייה ברציפות, עם ערך מותג של 70.1 מיליארד דולר.

"דירוגה הגבוה של גוגל נובע מביצועים פיננסיים יוצאי דופן ומשווי השוק של החברה", אמר פיטר וולש, מנהל מחלקת הלקוחות הגלובליים במילוורד בראון. מניית גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, זינקה ב-20% ביום שישי, לאחר שהחברה דיווחה על גידול של 31% ברווחיה ברבעון הראשון של 2008, על רקע התרחבות פעילותה בעולם שפיצתה על האטה בהכנסות מפרסום בארה"ב.

חברות נוספות בראש רשימת המותגים המובילים הן ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה, שדורגה במקום הרביעי עם שווי מותגי של 58.2 מיליארד דולר, וענקית הטלקום הסינית צ'יינה מובייל, שדורגה במקום החמישי כמותג המוביל שעיקר פעילותו מחוץ לארה"ב עם ערך של 57.2 מיליארד דולר. כל אחת מחמשת החברות המובילות, ציינה מילוורד בראון, רשמה עלייה של 15%-39% בערך המותג שלה מאז פרסום הרשימה הקודמת ב-2007.

ענקית המחשבים אפל, שדורגה במקום השביעי, רשמה את הזינוק החד ביותר מבין 10 המותגים המובילים, עם זינוק של תשעה מקומות בדירוג ו-123% בערך המותג שלה ל-55.2 מיליארד דולר. לדברי וולש, הזינוק בערך המותג של אפל נובע מהמוצרים המוצלחים שהשיקה בשנה האחרונה, בהם ה-iPhone, האייפוד-טאץ' ומערכת ההפעלה לאופרד.

נוקיה מתחזקת

IBM, שדורגה במקום השישי, רשמה עלייה של 65% בערך המותג שלה ל-55.3 מיליארד דולר, בעוד שענקית המזון המהיר מקדונלד'ס רשמה עלייה של 49% ל-49.5 מיליארד דולר ודורגה במקום השמיני. נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, דורגה במקום התשיעי עם ערך מותג של 43.9 מיליארד דולר, עלייה של 39% לעומת השנה שעברה.

מרלבורו, שדורגה במקום ה-10, הייתה היחידה מבין עשר המותגים המובילים שערך המותג שלה ירד בשנה האחרונה – מרלבורו ירדה בארבע מקומות ברשימת המותגים המובילים, עם ירידה של 5% בערך המותג שלה ל-37.3 מיליארד דולרים על רקע ירידה בפופולאריות העישון במדינות המערב.

המגמות הבולטות ברשימת המותגים המובילים השנה הן פריחה במגזר הטכנולוגיה, שהובילה לצמיחה של 187.5 מיליארד דולר בערכם של המותגים במגזר, יותר מכל מגזר אחר הכלול ברשימה. כמו כן, מצביעה רשימת המותגים המובילים על התחזקותם של מותגים משווקים מתעוררים באסיה, בהם צ'יינה מובייל והבנקים הסיניים בנק אוף צ'יינה, צ'יינה קונסטרקשן בנק ו-ICBC, כמו גם על התחזקות השפעתם של הצרכנים בשווקים המתעוררים על צמיחתם של מותגים בינלאומיים כמו אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully