וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 77% ברווחי בנק אוף אמריקה

אשר שכטר

21.4.2008 / 16:06

הבנק השני בגודלו בארה"ב רשם ברבעון הראשון של 2008 מחיקות והפרשות בסך 2.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי עמד על 1.2 מיליארד

בנק אוף אמריקה - BOA, הבנק השני בגודלו בארה"ב, דיווח היום על נפילה של 77% ברווחיו ברבעון הראשון של 2008. הירידה ברווחים הם על רקע מחיקות והפרשות בסך 2.7 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהמשבר בשוק הדיור וההאטה הכלכלית בארה"ב הובילו לעלייה בשיעור השמיטות (חובות שלא הוחזרו) על הלוואות שהעניק הבנק.

הרווח הנקי של בנק אוף אמריקה צנח ברבעון הראשון ל-1.21 מיליארד דולר, או 23 סנט למניה, לעומת רווח של 5.26 מיליארד דולר, או 1.16 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסותיו של הבנק ירדו ב-6% במהלך הרבעון ל-17.3 מיליארד דולר, על רקע נפילה בהכנסותיהן של חטיבת בנקאות ההשקעות והבנקאות הקמעונית. רווחיו של הבנק פספסו את תחזיות האנליסטים, שציפו כי הוא ירשום רווח נקי של 41 סנט למניה. הכנסותיה של חטיבת בנקאות ההשקעות בבנק אוף אמריקה נפלו במהלך הרבעון הראשון ל-115 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 1.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת בעוד שהכנסותיה של חטיבת הבנקאות הקמעונית והעסקים הקטנים ירדו ל-1.09 מיליארד דולרים.

הנפילה ברווחיו הרבעוניים של בנק אוף אמריקה מטילה בספק את יכולתו של הבנק לעמוד ביעד שקבע המנכ"ל קנת לואיס, לפיו רווחי הבנק יגדלו ב-20% השנה. חטיבת הבנקאות הקמעונית של הבנק, שהייתה אחראית ליותר מ-60% מהרווח התפעולי שלו בשנה שעברה, צפויה לעמוד בפני קשיים לנוכח הזינוק בשיעור שמיטות החוב בארה"ב. כמו כן, שיעור האבטלה במדינה זינק לרמתו הגבוהה ביותר מאז 2005. "אנו מודאגים מבריאותו הכלכלית של הצרכן האמריקאי, לנוכח ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור, בעיית הסאבפריים, רמת האבטלה והעלייה במחירי המזון והדלק", אמר לואיס לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות.

בנק אוף אמריקה צפוי להגדיל את חשיפתו לשוקי הדיור והמשכנתאות האמריקאים עם השלמת רכישתה של קאנטריווייד, חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, תמורת כ-4 מיליארד דולר במניות. קאנטריווייד, שרשמה הפסדים בסך 1.6 מיליארד דולר בשני הרבעונים הקודמים על רקע חששות כי היא על סף פשיטת רגל, צפויה לפרסם בשבוע הבא את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully