וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי יונה מערער על מכירת הזכויות בפרויקט של צמרות: הכונס מטעם בנק לאומי תאם האינטרסים של הבנק

נורית רוט

21.4.2008 / 16:47

לטענתו, ניתן היה לממש את זכויות צמרות בדרך של פירוק השיתוף בין צמרות לבין דירות נ. שקד

מרדכי יונה הוא בעל מניות בבעלת השליטה בצמרות, חברת חפציבה הנדסה. מהבקשה עולה כי בנק לאומי מינה כונס נכסים למכירת זכויות צמרות בפרויקט אשר נמצא באם המושבות, בו היתה צמרות שותפה עם חברה בשם דירות נ. שקד.



על פי הנטען, מתווה המכר של זכויות צמרות אותו קבע הכונס - עו"ד דורון ערוסי ממשרד ברוכשטיין, בירו, רייף, רוהר - הורה שמי שמבקש לקנות את זכויות צמרות חייב להגיע תחילה להסכם שיתוף עם דירות נ. שקד כתנאי לביצוע הרכישה. עוד קבע הבנק, כי על הרוכש ליטול את מלוא התחייבויות צמרות לבנק העולות לכדי כ-24 מליון שקל. לטענת יונה, המיוצג על ידי עו"ד ליאור להב ממשרד כנצנלסון-להב, מתווה זה צימצם באופן ממשי את רשימת המתמודדים על רכישת הזכויות.



בבקשה נטען כי בעוד שהמתווה המוצע על ידי הכונס מטעם בנק לאומי תאם את האינטרסים של הבנק, הרי שלצמרות ולנושיה אין אינטרס בביצוע מכירה מעין זו, המקטינה את התמורות המתקבלות מן המימוש, על חשבון צמרות ונושיה.



לטענת מרדכי, ניתן היה לממש את זכויות צמרות בדרך אחרת, של פירוק השיתוף בין צמרות לבין דירות נ. שקד. זכויות אלו מונות לפי מרדכי שני מגרשים ריקים לבניית 189 יחידות דיור, וכן מגרש נוסף עליו כבר החלה בניית מבנה בן כ-100 יחידות דיור נוספות.



את המגרשים הריקים, טוען יונה, ניתן למכור, ומוסיף כי בידי עו"ד יצחק מלכו, שמונה כנאמן בהקפאת הליכים לבעלת השליטה בצמרות, כבר התקבלה הצעה לרכישת אחד המגרשים תמורת 240,000 שקל בצרוף מע"מ ליחידת דיור. בנסיבות אלו, טוען יונה, גם עו"ד מלכו הביע את העמדה שיש לשקול מחדש את מתווה המכר של בנק לאומי.



על פי מרדכי, המתווה שאושר על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב הניב תמורה בסך 9 מליון שקל בלבד לקופת צמרות, ואילו המתווה המוצע על ידו אמור להניב תמורה בסך כ-31 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully